آذربایجانایران

یکشنبه ۱۱ اردیبهشت تجمع اعتراضی معلمان در تبریز هم‌زمان با ده‌ها شهر دیگر کشور

این تجمعات با درخواست اجرای کامل قانون رتبه‌بندی، همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و آزادی معلمان زندانی برگزار شده است.

روز گذشته نیروهای امنیتی این کشور، علی اکبر باغانی، رسول بداقی، محمد حبیبی و جعفر ابراهیمی از فعالان صنفی معلمان را بازداشت کردند.

بر اساس ویدئوهای منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی، این تجمع سراسری در شهرهایی چون کرج، اراک، بوشهر، سقز، کرمانشاه، الیگودرز و شهرهای دیگر ایران برگزار شده است.

طبق گزارش‌ها، ماموران نیروی انتظامی به تجمع فرهنگیان در بوشهر حمله و تعدادی از معلمان معترض را زخمی کردند.

در این تجمع سراسری، شعارهایی مانند «معلم زندانی آزاد باید گردد»، «جای معلم زندان نیست، جای ظالم ایران نیست»، «فریاد فریاد، از این همه بیداد» و «ننگ ما، ننگ ما ، وزیر الدنگ ما» سر داده شد.

مهمترین خواسته معلمان، اجرا شدن طرح رتبه‌بندی، همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، تحصیل رایگان و آزادی معلمان زندانی عنوان شده است.

همزمان شماری از کارگران نیز مقابل خانه کارگر در تهران و سایر تشکل‌های رسمی کارگری در شهرهای مختلف ایران تجمع کرده‌ و شعارهایی مانند «کارگر کارگر اتحاد اتحاد… شاغل و بازنشسته اتحاد اتحاد» و «حقوق ما ریالیه … هزینه‌ها دلاریه» سر دادند.

معلمان و فرهنگیان ایران سال گذشته چندین تحصن و تجمع اعتراض‌آمیز برگزار کردند. حکومت ایران برای سرکوب این اعتراضات مدنی، شرکت‌کنندگان را با احضارهای متعدد و بازجویی‌های امنیتی و احکام زندان مواجه کرده، اما تاکنون به هیچ یک از خواسته‌های صنفی و مدنی آنان رسیدگی نکرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا