ایرانجهان

ژنرال ارشد آمریکایی: روسیه بر اوکراین پیروز نمی‌شود، روزهای خونینی در پیش است

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت که «روسیه از نظر نظامی در جنگ اوکراین پیروز نخواهد شد.»

ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا روز پنج‌شنبه، 4 خرداد پس از نشست مجازی گروه تماس دفاعی اوکراین، ضمن بیان این‌که روسیه از نظر نظامی در جنگ اوکراین پیروز نخواهد شد، در عین حال به کی‌یف هشدار داد که او گمان نمی‌کند بتوان تمام نیروهای روسیه را از سرزمین‌های اوکراینی بیرون راند.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین، گفته است که می‌خواهد همه روس‌ها از سرزمین‌های اوکراین که تحت اشغال روسیه در آمده، خارج شوند. اما اوایل سال جاری، ژنرال میلی گفت که من نمی‌گویم این کار نمی‌تواند انجام شود، من فقط می‌گویم که این کار «بسیار بسیار دشوار است

او روز پنج‌شنبه نیز ادعای خود را تکرار کرد که تحقق این هدف «در کوتاه مدت» چالش‌برانگیز خواهد بود.

ژنرال میلی که در کنار لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا سخن می‌گفت، افزود که «جنگ ادامه خواهد داشت و روزهای خونین و سختی پیش رو خواهد بود. در نقطه‌ای، هر دو طرف یا برای حل و فصل منازعات، مذاکره خواهند کرد و یا به یک نتیجه نظامی خواهند رسید.»

میلی همچنین به گزارش‌های مربوط به استفاده از سلاح‌های آمریکایی در داخل روسیه اشاره کرد و گفت که ایالات متحده همچنان در حال بررسی تصاویر حمله ادعایی در نزدیکی بلگورود است.

او تاکید کرد که «واشنگتن به وضوح با به کارگیری هرگونه تجهیزات آمریکایی برای حمله به روسیه در داخل مرزهای روسیه مخالفت کرده است

واشنگتن از سال 2021 تاکنون، 38 میلیارد دلار کمک امنیتی و دفاعی به اوکراین ارائه داده است.

العربیه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا