ایرانجهان

پس از یک روز دیگر اعتراض، تجمع‌های شبانه دوشنبه هم شکل گرفت

در حالی که تحصن‌های دانشجویی و دانش‌آموزی، اعتصاب‌های کارگری و اعتراض‌های مردمی از جمله شعارنویسی در روز دوشنبه در ایران ادامه داشت، تجمع‌های شبانه نیز در برخی نقاط ایران از جمله پایتخت کشور برگزار شد.

گزارش‌های رسیده حاکی از تجمع مردم در نظام‌آباد تهران بود. در برخی محلات دیگر از جمله نارمک، نیاوران و مزرداران مردم از پشت‌بام و پنجره‌ها شعار ضدحکومتی سر دادند.

همچنین بر اساس ویدیوها و گزارش‌های رسیده ، چند زن معترض در سقز با سر دادن شعار «زن زندگی آزادی» روسری‌های خود را آتش زدند.

در کازرون نیز معترضان به خیابان آمدند و شعار سر دادند.

برخی منابع نیز از تداوم حضور نیروهای امنیتی در سنندج خبر داده‌اند. در شامگاه یکشنبه نیز نیروهای امنیتی شدیدا به معترضان در سنندج حمله کردند و با آنان درگیر شدند.

سازمان عفو بین‌الملل با هشدار درباره «ابعاد گسترده سرکوب جاری» معترضان در سنندج اعلام کرد گزارش‌های دریافت شده حاکی از استفاده نیروهای امنیتی از سلاح گرم و شلیک مکرر گاز اشک‌آور، از جمله به خانه‌های مردم است.

عفو بین‌الملل همچنین افزود مقام‌های جمهوری اسلامی برای پنهان کردن جنایات خود به قطع شبکه‌های اینترنت و تلفن همراه ادامه می‌دهند و کشورهای جهان باید فورا مراتب اعتراض خود را با سفرای ایران مطرح کنند و از آن‌ها بخواهند که فورا به سرکوب اعتراضات پایان دهند و به حق آزادی تجمع احترام بگذارند.

مهم‌ترین تحول در اعتراضات مردمی در روز دوشنبه اعتصاب کارگران پروژه‌ای شاغل در پتروشیمی بوشهر واقع در عسلویه، در جنوب ایران بود که در پی هشدار قبلی خود به حکومت دست به تجمع زدند.

دانشجویان نیز در روز دوشنبه در چندین دانشگاه ایران از جمله دانشگاه گیلان ادامه یافت.

در تهران نیز جمعیت زیادی مقابل دانشگاه امیر کبیر تجمع کردند و فریاد «مرگ بر دیکتاتور» سر دادند.

خیزش ایرانیان خارج کشور علیه جمهوری اسلامی نیز همچنان ادامه دارد.

جوانان محلات تهران در اطلاعیه شماره ۹ خود فراخوانی را برای تجمع در روز چهارشنبه ۲۰ مهرماه «از ساعت ۱۲ ظهر تا سپیده‌دم در تمامی میادین و خیابان‌های اصلی» صادر کرد.

تعدادی از فعالان هوادار خیزش مردم ایران، در برابر دفتر مرکزی حزب سبز آلمان یک تحصن هفت روزه را از یک‌شنبه ۹ اکتبر آغاز کردند.

این فعالان از دولت آلمان خواسته‌اند سطح روابط خود با جمهوری اسلامی را از سفیر به کاردار تقلیل دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا