ایران

پلیس تهران: دستگیری عامل زیرگیری یک روحانی در مرزداران در دستور کار قرار دارد

پلیس تهران روز چهارشنبه ششم اردیبهشت اعلام کرد٬ تلاش برای دستگیری راننده‌ای که یک روحانی را به طور عمدی در بلوار مرزداران زیر گرفته است، ادامه دارد.

بر اساس اطلاعیه پلیس تهران بزرگ، «یک روحانی ۳۵ ساله در بلوار مرزداران تهران ساعت ۹ روز چهارشنبه، پس از پارک خودروی شخصی، توسط یک دستگاه خودروی سواری به زیرگرفته شد.»

این اطلاعیه می‌گوید، راننده که به عمد روحانی یادشده را زیر گرفته از صحنه متواری شده است. پلیس تهران بزرگ اما اشاره‌ای به وضعیت سلامتی این روحانی نکرده است.

همزمان با زیر گرفتن این روحانی در تهران، مقام‌های جمهوری اسلامی می‌گویند ساعت ۱۱ روز چهارشنبه نگهبان یک بانک در بابلسر عباسعلی سلیمانی، نماینده سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری، را به ضرب گلوله کشته است.

محمود حسینی‌پور، استاندار مازندران، گفته است این حادثه تروریستی و «امنیتی نیست.»

احمد زیدآبادی، فعال سیاسی، در واکنش اظهارات استاندار مازنداران نوشت: «بدین ترتیب، قتل را باید نتیجۀ عصبانیت و تصمیم ناگهانی ضارب دانست. اما چرا او چنین تصمیم ناگهانی گرفته است؟ فقط می‌توان حدس زد که او احتمالاً زیر فشار زندگی، کنترل خود را از دست داده و به تصور این‌که روحانیون، مسبب مشکلات زندگی اویند، با دست بردن به اسلحه، خشم خود را بر سر روحانی بدشناسی که اتفاقاً در معرض دید او قرار گرفته، خالی کرده است.»

در اعتراضات سراسری اخیر در ایران، معترضان شعارهایی علیه آخوندها و روحانیت سر دادند و بر اساس ویدئوهایی که منتشر شده است، برخی از معترضان در خیابان‌ها عمامه‌ را از سر آخوندها پرت می‌کنند که این حرکت اعتراضی به «عمامه‌پرانی» معروف شده است.

رادیوفردا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا