اقتصادایرانسیاست

استعمار مردم فقیر بلوچ؛ بنیاد مستضعفان با یک شرکت سه روزه برنده مناقصه پیمانکاری منطقه آزاد چابهار شد

بنیاد مستضعفان با یک شرکت سه روزه مناقصه منطقه آزاد چابهار را که می‌توانست فرصت‌های شغلی برای مردم محروم بلوچ ایجاد کند، بدست آورد.

خبرگزاری ایلنا روز یکشنبه سوم اسفند با استناد به مدارک، گزارشی منتشر کرد که می‌گوید بنیاد مستضعفان با یک شرکت سه روزه مناقصه منطقه آزاد چابهار را که می‌توانست فرصت‌های شغلی برای مردم محروم بلوچ ایجاد کند، بدست آورد.

بنیاد مستضعفان یک بار در دی‌ماه با یکی از شرکت‌های زیر مجموعه خود به نام شرکت «سینا» وارد مناقصه پیمانکاری منطقه آزاد چابهار می‌شود اما پس از آنکه شرکت اپراتور اصلی هندی به دلیل تحریم بودن «سینا»، قرارداد پیمانکاری را با این شرکت منعقد نمی کند، بنیاد مستضعفان با تاسیس شرکتی به نام «کیهان شیران زرین» با هزینه ۳۰۰ هزار تومن، بدون انجام مناقصه در دی‌ماه دوباره پیمانکار منطقه آزاد چابهار، تنها بندر اقیانوسی ایران می‌شود.

همچنین بخوانید: حمله بنیاد مستضعفان با نیروی‌انتظامی برای تخریب روستایی در احواز؛ شمار زیادی با گلوله ساچمه‌ای زخمی شدند

ایلنا می‌گوید، طبق مدارک موجود این شرکت چند روز پیش از آنکه پیمانکاری منطقه آزاد چابهار به آن واگذار شود، تاسیس شده و سرمایه اولیه آن تنها ۳۰۰ هزار تومان است.

همچنین بخوانید: بنیاد مستضعفان ۳۶ هزار میلیارد تومان در سال ۹۸ درآمد داشته

«پرویز فتاح» رییس بنیاد مستضعفان همواره  مدعی بود که در تمام پروژه‌ها اولویت با حضور بخش خصوصی است و بارها این جمله از او شنیده‌ شده است که بنیاد رقیب بخش خصوصی نیست و اگر بدانیم در پروژه‌ای بخش خصوصی ظرفیت اجرا دارد از آن کنار می‌کشیم.

همچنین بخوانید: تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ وزیر اطلاعات و بنیاد مستضعفان تحریم شدند

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا