آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

اعتراضات آذربایجان؛ سیامک کوشی آزاد شد

سیامک کوشی، فعال مدنی آذربایجانی امروز دوشنبه ۴ مرداد، با تودیع قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی از زندان تبریز موقتاً آزاد شد.

سیامک کوشی، فعال مدنی آذربایجانی که در جریان اعتراضات خیابانی مردم تبریز در حمایت از مردم احواز بازداشت شده بود، امروز دوشنبه ۴ مرداد، با تودیع قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی از زندان تبریز موقتاً آزاد شد.

آقای کوشی که شنبه ۲ مرداد ماه توسط اداره اطاعات تبریز بازداشت شده بود پس از چند ساعت بازجویی از سوی این نهاد امنیتی آزاد و سپس توسط مامورین سازمان اطلاعات سپاه بازداشت شده بود.

در پی انتشار فراخوانی جهت برگزاری تجمعات در شهرهای آذربایجان و تهران به منظور حمایت از اعتراضات مردم احواز، نیروهای امنیتی در این شهرها مستقر شده بودند ولی تصاویر ارسالی به گروه خبری ای‌ان‌تی حاکی از برگزاری این اعتراضات در شهر تبریز بود.

همچنین، در شهرهای‌ مختلف‌ آذربایجان‌ بخصوص در تبریز، اورمیه‌، اردبیل، زنجان، مرند، مشگین‌شهر (خیاو) و شهرک گلستان تهران جو‌ شدید‌ امنیتی‌ حاکم بود.

پیش از آزادی آقای کوشی، محمد محمودی، امروز دوشنبه ۴ مرداد، با تودیع قرار وثیقه ۳۰ میلیون تومانی تا پایان مراحل دادرسی از زندان تبریز آزاد شد.

اولدوز قاسمی نیز که روز شنبه ۲ مرداد در جزیان اعتراضات خیابانی آذربایجان توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود، در پرونده‌ای که در شعبه ۱۷ گلکار تبریز برای وی باز شده، مبلغ ۱۰۰ میلیون تومن وثیقه در خصوص وی صادر و به زندان تبریز منتقل شد.

همچنین، در چهارمین روز بازداشت فعالین مدنی آذربایجان، بی‌خبری از دلیل بازداشت و مکان نگهداری امیر ستاری ادامه دارد.

در رابطه با این اعتراضات طی روزهای‌ گذشت تعدادی زیادی از فعالین‌ آذربایجانی بازداشت شدند که تاکنون اسامی برخی از آنها از جمله اولدوز قاسمی، شهروز برزگر، یوسف سلحشور، محمد محمودی، داود رحیمی، شاهین برزگر، امیر ستاری، وحید ابهری، مجتبی عبدلی‌، سیامک کوشی، رضا شهریور و محمد کاظمی مشخص شده و دهها‌ فعال آذربایجانی‌ توسط مامورین‌ امنیتی‌ بازداشت‌ و احضار شده اند که اسامی دقیق آنها تاکنون مشخص نشده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا