آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

بازداشت سیامک کوشی و بی‌خبری از وضعیت شهروز برزگر

پس از برگزاری اعتراضات خیابانی در تبریز در حمایت از اعتراضات مردم عرب احواز، شمار زیادی از فعالین آذربایجانی توسط نهادهای امنیتی ایران بازداشت شدند.

نزدیکان سیامک کوشی اطلاع داده اند این فعال مدنی آذربایجانی عصر روز شنبه ۲ مرداد، توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت و پس از چند ساعت بازجویی آزاد و مجددا توسط سازمان اطلاعات سپاه بازداشت و به مکان نامعلوم منتقل شد.

از سویی دیگر، خانواده و نزدیکان شهروز برزگر در صفحات اینستاگرامی‌شان از بی خبری در خصوص وضعیت این فعال آذربایجانی خبرداده و از احتمال بازداشت وی سخن گفته‌اند.

به گزارش بخش فارسی گروه خبری ای‌ان‌تی، در پی انتشار فراخوانی جهت برگزاری تجمعات در شهرهای آذربایجان و تهران به منظور حمایت از اعتراضات مردم احواز، نیروهای امنیتی در این شهرها مستقر شده‌اند ولی تصاویر ارسالی به گروه خبری ای‌ان‌تی حاکی از برگزاری این اعتراضات در شهر تبریز است.

ویدئوها‌ و‌ تصاویر ارسالی‌ از شهرهای‌ مختلف‌ آذربایجان‌ بخصوص تبریز، ارومیه‌، زنجان، اردبیل‌، مرند، مشگین‌شهر (خیاو) و شهرک گلستان تهران حکایت‌ از جو‌ شدید‌ امنیتی‌ و‌ اعتراضات‌ مردمی‌ در اکثر خیابانهای‌ مرکزی‌ شهر را‌ داشت.

احتمال‌ می رود‌ شمار بازداشت شدگان‌ افزایش‌ یابد‌.

در این اعتراضات فریاد «آزربایجان،الاحواز – اتحاد، اتحاد»، «آذربایجان اویاقدیر – خوزستانا دایاقدیر»، «آذربایجان میلتی – چکنمز بو ذیلتی» و «هیهات منه ظله» در تبریز طنین انداز شده بود.

استفاده از پهپاد برای شناسایی و کنترل اعتراضات در تبریز؛ بر اساس تصاویر ویدیویی ارسال شده به گروه خبری ای‌ان‌تی، نهادهای امنیتی ایران با استفاده از پهپاد در حال رصد اعتراضات بودند.

طی روزهای‌ گذشته و امروز نیز تعدادی زیادی از فعالین‌ آذربایجانی بازداشت شده است که تاکنون اسامی برخی از آنها از جمله: اولدوز قاسمی، اکبر قلیزاده، اشکان سعادت‌مهر، داوود رحیمی، صمد‌ لادوندی‌، شاهین برزگر، امیر ستاری، وحید ابهری، مجتبی عبدلی‌ مشخص شده و دهها‌ فعال آذربایجانی‌ توسط مامورین‌ امنیتی‌ بازداشت‌ و احضار شده اند که اسامی دقیق آنها تاکنون مشخص نشده است.

طبق اطلاع نزدیکان صمد لادوندی، این فعال آذربایجانی پس از ۲ ساعت بازداشت آزاد شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا