خاورمیانه

ادامه اعتراضات مردمی در لبنان

اوضاع در لبنان بار دیگری در حال بحرانی شدن است. بر اساس گزارشهای منتشر شده امشب نیز در مرکز بیروت درگیری شدید بین معترضان و نیروهای ضد شورش این کشور رخ داده است.

المیادین نوشت که در مرکز شهر بیروت نیروهای ضد شورش با تظاهر کنندگان درگیری شده اند.

 

همچنین الجزیره و آرتی عربی هم این خبر را تایید کردند.

 

سایت الفرات عراق هم نوشته است که درگیری های شدیدی بین تظاهر کنندگان و نیروهای امنیتی در میدان النجمه و نزدیکی پارلمان صورت گرفته است تا جایکه نیروهای ضد شورش برای دور کردن و متفرق کردن تظاهر کنندگان از گاز اشک آور استفاده کردند.

 

الفرات در ادامه توضیح داده است که هزاران لبنانی با وجود هشدارهای زیادی که به آنها داده شد و تحت تدابیر امنیتی شدید خود را به وسط بیروت رسانده اند. آنها می خواهند که به دور جدید اعتراضات که دوباره از روز شنبه آغاز شد ادامه دهند. درگیری ها بین نیروهای امنیتی و تظاهر کنندگان صورت گرفته که بر اثر پرتاب گاز اشک آور ده ها نفر زخمی شدند.

 

بر اساس گزارشها، عماد عثمان مدیر امنیت ملی لبنان در بین تظاهر کنندگان حاضر شد و از آنها خواست که به تظاهرات مسالمت آمیز ادامه دهند و اجازه ندهند که خشونت وارد اعتراضات آنها شود چرا که خشونت آنها بازهم خشونت را به دنبال خواهد داشت.

 

لبنان بعد از اعتراض های گسترده ای که داشت برای مدتی آرام شد و از شدت درگیری ها کاسته شد اما در یکی دو روز اخیر بازهم درگیری های در بعضی از نقاط به ویژه پایتخت در حال افزایش است.

.
.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا