جهانخاورمیانه

العربیه: اسرائیل «محموله پول ایران به حزب‌الله» را در سوریه هدف قرار داد

شبکه‌ العربیه با استناد به منابع خود گزارش داد که جنگنده‌های اسرائیل شامگاه چهارشنبه ۲۵ نوامبر خودروی «حامل پول‌هایی که ایران برای حزب‌الله لبنان فرستاده بود» را در سوریه هدف قرار داده‌اند.

بر اساس این گزارش، ایران پول‌هایی را از طریق هواپیمایی فارس، وابسته به خطوط هواپیمایی ایران، به سوریه ارسال کرده بود که طی آن این محموله حین جابه‌جایی از هواپیما به کامیون توسط اسرائیل مورد هدف قرار گرفته است.

مقامات سوریه و اسرائیل بمباران خودروی «حامل پول ایران» را تایید نکرده‌اند، اما ارتش سوریه و دیدبان حقوق بشر سوریه مستقر در لندن در بامداد روز چهارشنبه اعلام کرد اسرائیل در ساعات پایانی سه‌شنبه شب منطقه‌ای در حاشیه دمشق را که تصور می‌شود ایران در آن حضور نظامی دارد بمباران کرد.

مقامات جمهوری اسلامی ایران تا کنون به این گزارش واکنشی نشان نداده‌اند.

حسن نصرالله، رهبر گروه حزب‌الله که از سوی آمریکا و برخی کشوهای جهان در فهرست سازمان‌های تروریستی طبقه‌بندی شده، بارها و به‌طور واضح اعلام کرده که این گروه منابع مالی خود را از طریق ایران تامین می‌کند.

پیش‌تر، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، رئیس سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس گفته بود که جمهوری اسلامی ایران ۲۰ تا۳۰ میلیارد دلار در سوریه هزینه کرده و این پول را باید پس گرفت.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا