آذربایجانایران

چهار عضو شورای شهر تکاب به جرم اختلاس میلیاردی به ۲ سال حبس محکوم شدند

چهار عضو شورای شهر تکاب (تیکان تپه) به جرم اختلاس میلیاردی به ۲ سال حبس، ۵ سال انفصال از خدمات دولتی و جریمه نقدی محکوم شدند.

چهار عضو شورای شهر تکاب (تیکان تپه) به اسامی «ابوالحسن فتاحی، ابوالفضل مقصودی، بهنام قاسملو و سید اسعد سیدی» به جرم اختلاس میلیاردی، به ۲ سال زندان، ۵ سال انفصال از خدمات دولتی و جریمه نقدی محکوم شدند.

بر اساس رای شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری تیکان تپه، که در ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ صادر شده، مبلغ اختلاس ابوالحسن فتاحی ۲۲۴ میلیون، ابوالفضل مقصودی ۱۷۰ میلیون تومان، بهنام قاسملو ۲۱۴ میلیون تومان و سید اسعد سیدی ۱۰۲ میلیون تومان بوده است.

دادگاه هر یک از این اختلاسگران از جیب مردم محروم تیکان تپه را به «۲ سال زندان، ۵ سال انفصال از خدمات دولتی و حسب مورد رد وجه اختلاس به پرداخت جزای نقدی معادل دو برابر مبالغ مذکور به نفع صندوق دولت» محکوم کرده است.

قاسملو و سیدی عضو شورای قبلی (دوره چهارم) شهر تیکان تپه بوده اند. اما «ابوالحسن فتاحی و ابوالفضل مقصودی» عضو فعلی شورای شهر تیکان تپه هستند. این دو فرد وطنفروش و خائن به ملت آذربایجان، در جریان نصب نماد تروریستی پژاک در شهر تیکان تپه، با اعضای کرد شورا همسو شدند و از ماموران امنیتی خواستند تا با مخالفان نصب این نماد برخورد کنند.

گفته می شود «ناصح محمدخانی» شهردار بیگانه تیکان تپه نیز مرتکب اختلاس های کلانی شده و بازرسان در حال بررسی تخلفات مالی وی هستند.

ناصح محمدخانی اهل شهر دیواندره است و ارتباط تنگاتنی با گروههای افراطی کُردی دارد. او در مهرماه ۹۸، المان جنجال برانگیز موسوم به «دف» را در محله شریف آباد این شهر نصب کرد که در داخل آن نماد گروه تروریستی پژاک تعبیه شده بود. این نماد پس از اعتراضات گسترده شهروندان تیکان تپه از داخل این المان برچیده شد.

پیشتر در آذرماه ۹۹ نیز «حسین میکائیلی» رئیس شورای شهر تیکان تپه و از هواداران گروههای افراطی کُردی به اتهام «ارتشاء، اختلاس و کلاهبرداری» به ۸ سال حبس تعزیری، انفصال از خدمت و پرداخت جریمه محکوم شده است. به گفته منابع آگاه، میزان تخلفات میکائیلی بالغ بر ۶۰۰ میلیارد تومان می باشد.

لازم به ذکر است که هر پنج عضو فعلی شورای شهر تیکان تپه به دلیل تخلفات گسترده توسط نهادهای امنیتی از شرکت در انتخابات آتی منع شده اند و هیچکدام این این مفسدان در این دوره انتخابات حضور ندارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا