آذربایجاناقتصاد

۹۰ درصد صادرات استان زنجان شمش های فلزی است

فتح الله حقیقی، استاندار زنجان با بیان اینکه شمش های فلزی ۹۰ درصد صادرات استان زنجان را شامل می شوند، افزود: ۶۱ درصد از تجارت استان زنجان با کشور ترکیه اسـت.

استاندار زنجان با بیان اینکه ۶۱ درصد از تجارت استان زنجان با کشور ترکیه اسـت، افزود: باید ارتباط با کشور ترکیه بهتر تقویت شود، در حال حاضر ایجاد شهرک ترک در زنجان بررسی شود.

استاندار زنجان برعملی کردن مطالب و گفته های طرح شده در جلسات تاکید کرد و گفت: باید مطالبی که در جلسه کار گروه توسعه صادرات مطرح می شود جنبه عملیاتی و اجرایی داشته باشد.

حقیقی با بیان اینکه موضوع صادرات باید یک مسئله باشد، ابراز کرد: هیئت های تجاری که به کشورهای خارجی اعزام می شوند باید خروجی داشته و رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان خروجی این اعزام ها  را آسیب شناسی کند.

وی افزود: باید مشخص شود که آیا اعزام هیئت های تجاری به خارج از کشور عایدی برای استان داشته است. اعزام ها منوط به حرف زدن نباشد و  بهتر است در اعزام هیئت‌ها به خارج، اهدافی تعیین و جلسات این حوزه نیز بیشتر شود تا مسائل مربوط به تجارت، با کیفیت بیشتری حل شود.

استاندار زنجان با بیان اینکه ۶۱ درصد از تجارت استان زنجان با کشور ترکیه اسـت، گفت: باید ارتباط با کشور ترکیه بهتر تقویت شود، در حال حاضر ایجاد شهرک ترک در زنجان بررسی شود.

وی تصریح کرد: در برگزاری نمایشگاه از ظرفیت نخبگان  استفاده شود  تا نیازهای وارداتی استان در اختیار آنان قرارگیرد و مشخص شود که کدام ‌یک ‌از این شرکت‌ها توان انجام این کار را دارند.

حقیقی گفت: ۹۰ درصد صادرات استان زنجان شامل انواع شمش‌های فلزی است و با محدودیت‌هایی که از طرف  وزارت صنعت، معدن و تجارت نسبت به صادرات شمش‌های فلزی اعمال شده، صادرات استان زنجان کاهش یافته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا