آذربایجانایرانسلامتی و زندگیمحیط زیست

آبیاری زمین‌های کشاورزی ابهر با فاضلاب

فرماندار ابهر، دلیل آبیاری زمین‌های کشاورزی ابهر با فاضلاب را احداث بدون مطالعه برخی طرح‌های کشاورزی در این شهرستان عنوان کرد.

فرماندار ابهر، دلیل آبیاری زمین‌های کشاورزی ابهر با فاضلاب را احداث بدون مطالعه برخی طرح‌های کشاورزی در این شهرستان همچون: «ساخت سد کینه‌ورس و به تبع آن خشکی آب رودخانه‌ها و قطع شدن حق آبه‌های روستائیان» عنوان کرد.

وجیه الله نوروزی فرماندار ابهر با مقصر نشان دادن شهرداری این شهرستان گفت: «شهرداری در زمان احداث شهرک در این منطقه بی دقتی کرده و با بی‌توجهی در ایجاد و احداث زیر ساخت پروژه آب و فاضلاب شهری برای جلوگیری از تداخل این کانال‌ها در جوار زمین‌های کشاورزی این مشکلات را بوجود آورده است.»

فرماندار ابهر همچنین تلویحا با رفع مسیولیت، عدم  آگاهی کافی‌ کشاورزان در استفاده  نکردن از آب فاضلاب شهری و یا تداخل  آب‌ها با همدیگر را از دلایل این معضل عنوان کرده است.

با این حال این مقام شهرستانی گفته که «در حال حاضر این منطقه با کمبود آب و خشک شدن آب رودخانه ها و نبود زیر ساخت های صحیح شهری مواجه است.»

نعمت‌الله نجیب‌حسینی، رئیس شورای شهر ابهر نیز گفته که برای اتمام طرح فاضلاب شهری ابهر نیاز به ۶۰ تا ۷۰ میلیارد تومان اعتبار است.

رئیس محیط زیست ابهر نیز گفته است که گویا دادستانی در حال حاضر به این موضوع ورود پیدا کرده و در صورت تامین اعتبار لازم، در این زمینه تصمیم گیری خواهد شد.

ایلنا می‌گوید  پس از انتشار خبری در این زمینه در تاریخ ۱۳ مرداد و انعکاس آن در رسانه‌های محلی استان زنجان، «فتح‌الله حقیقی، استاندار زنجان به همراه برخی از مسئولان استانی… تصمیم به  بازدید از  منطقه گرفت. اما این بازدید هرگز انجام نشد زیرا حقیقی در میانه راه بنا به صلاحدید و نظر مسئولان شهرستان ابهر از ادامه سفر به این منطقه منصرف و به زنجان بازگشت. دلیل  انصراف از بازدید هم تا کنون اعلام نشد.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا