ایرانسیاستمحیط زیست

انتشار خبری تازه: دو پلاک کوه دماوند همچنان وقف هستند

دامنه کنترل و تصاحب منابع ملی در ایران از سوی سازمان‌ها و نهادهای فراقانونی آنقدر گسترش پیدا کرده که انتشار یک خبر در این باره شاید نوک قله یخی نشان می‌دهد.

در پی انتشار خبری مبنی بر لغو وقف قسمتی از دماوند و صدور سندی به نام دولت برای کل اراضی قله دماوند، معاون حفاظت و امور اراضی اداره منابع طبیعی مازندران امروز چهارشنبه ۸ مرداد اعلام کرد: «اختلاف‌ها بر سر دو پلاک ۶۸ و ۶۹ حل شده است اما همچنان دو پلاک دیگر سابقه وقفیت دارند که پیگیر حل مشکل این دو پلاک نیز هستیم.»

در همین زمینه موسی مقیمی در گفت و گو با ایسنا و در در پاسخ به این پرسش که آیا مالکیت سازمان جنگل‌ها بر سایر پلاک‌های دماوند اثبات شده است؟ گفت: «در حال حاضر اختلافاتی روی پلاک‌های ۳۵ و ۳۷ وجود دارد که آن‌ها نیز سابقه وقفیت داشته اند. امیدواریم بتوانیم برای این دو پلاک نیز سندی به اسم دولت بگیریم.»

آقای مقیمی گفت: «اعتقاد ما این است که کوه دماوند جزو انفال است و باید تحت مالکیت سازمان جنگل‌ها باشد.»

اظهارات معاون حفاظت و امور اراضی اداره منابع طبیعی استان مازندران در مورد ادامه وقفیت دو پلاک کوه دماوند در حالی است که حسن روحانی رئیس‌جمهوری ایران روز چهارشنبه ۸ مرداد اخبار مربوط به «وقف» قسمتی از قله دماوند را «شایعه دشمنان» دانست و گفت: «عجیب است چطور گوش شنوا برای این شایعات بی‌اساس و بی‌ربط وجود دارد.»

اظهارات آقای روحانی در حالی است که رسانه‌های ایران در روزهای اخیر گزارش‌های مفصلی درباره وقف بخش از قله دماوند به نفع سازمان اوقاف منتشر کرده‌اند، ضمن اینکه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نیز رسما این موضوع را تایید کرده است.

همچنین خبرگزاری فارس خبر داد که مدیر کل منابع طبیعی و رئیس کل دادگستری استان مازندران برای بررسی موضوع  وقف ۵ هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی جنگلی در منطقه آق مشهد، در این روستا حضور پیدا کرده‌اند.

این خبرگزاری به نقل از «یک منبع آگاه» که نام او را ذکر نکرده، اعلام کرد رییس قوه قضائیه از دادگستری مازندران خواسته که گزارشی را در اینباره به او ارسال کند و حضور این دو مقام نیز در این روستا به همین دلیل بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا