ایرانسلامتی و زندگی

ایران از روز شنبه ۱۰ روز تعطیل می‌شود

با شدت گرفتن افزایش بیماری کووید-۱۹ در ایران، علیرضا رییسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد از روز شنبه ۲۱ فروردین کشور به تعطیلی ۱۰ روزه می‌رود.

بسیاری از متخصصان نیز نسبت به افزایش مرگ‌ها و حتی رسیدن مرگ و میر ناشی از کرونا به آمار ۵۰۰ نفری هشدار داده‌اند.

علیرضا رییسی گفت: «در شهرهای قرمز فقط مشاغل گروه یک می‌توانند فعالیت داشته باشند و مشاغل گروه دو، سه و چهار حق فعالیت ندارند. مشاغل گروه یک هم فقط مشاغل ضروری برای تامین مایحتاج مردم است، ‌مانند سوپرمارکت‌ها، ‌ داروخانه‌ها، ‌مطب‌ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، بیمارستان‌ها، تعمیرگاه‌ها و… و سایر مشاغل باید تعطیل باشند.»

وی افزود: «در زمینه مشاغل گروه نارنجی هم مشاغل گروه یک و دومی‌توانند فعالیت کنند، اما مشاغل گروه سه و چهار نمی‌توانند فعالیت داشته باشند.»

رییسی ادامه داد: «درحال حاضر ۲۵۷ شهر قرمز داریم که در حوزه تردد در این شهرها هم پلاک‌های بومی حق خروج از شهر قرمز و ورود به شهر دیگر را ندارند و هم پلاک‌های غیربومی حق ورود به شهرهای قرمز و نارنجی را ندارند. در زمینه فعالیت‌های آموزشی نیز، تمام فعالیت‌های آموزشی تعطیل بوده و فقط می‌توانند به صورت مجازی فعالیت کنند. در زمینه فعالیت‌های فرهنگی هم به همین صورت است و سینما و تئاتر و… حتما باید تعطیل باشند.»

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا