ایرانسلامتی و زندگی

برکناری رؤسای دانشگاه علوم‌پزشکی، بیمارستان امام‌خمینی اردبیل و بیمارستان ولیعصر مشگین‌شهر

در حالی که یک روز قبل ۲۳ فروردین دکتر اخوان اکبری رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از سمت خود برکنار شده بود امروز دکتر اسماعیل فرزانه رئیس بیمارستان امام‌خمینی اردبیل و دکتر رضا پاکدل پیام رئیس بیمارستان ولیعصر مشگین‌شهر نیز از سمت خود برکنار شدند.

به گزارش رسانه های ایرن سعید نمکی، وزیر بهداشت ایران روز شنبه 23 فروردین در اقدامی غیرمنتظره دکتر قدرت اخوان اکبری رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل را از مسئولیت خود برکنار و شهرام حبیب زاده از اعضای هیات علمی دانشگاه را به عنوان سرپرست این دانشگاه منصوب کرد.

خبرگزاری صدا‌وسیمای جمهوری اسلامی ایران، شامگاه شنبه ۲۳ فروردین در خبری نوشت نمکی، شهرام حبیب‌زاده، دانشیار دانشگاه علوم پزشکی اردبیل را به عنوان سرپرست این دانشگاه منصوب کرد.

گفته می شود دلیل برکناری اخوان اکبری، اظهارات او و  اسماعیل فرزانه، مدیر بیمارستان امام خمینی اردبیل درباره آمار بیماران کرونایی و اصرار وی به شفافیت هر چه بیشتر و پرهیز ار پنهان کاری در این باره بوده است.

از سوی دیگر گفته می شود که دلیل برکنار شدن اخوان اکبری، عمل نکردن به دستوالعمل های صادره از سوی وزارت بهداشت در زمینه غربالگری و فرایند بستری و درمان بیماران کرونایی در مراکز درمانی استان اردبیل بوده است.

بنا بر گزارش‌های دیگری در این مورد برکناری اخوان اکبری، با حمایت او از سخنان اسماعیل فرزانه، رییس بیمارستان «امام خمینی» اردبیل ارتباط دارد. اسماعیل فرزانه دو هفته پیش در مصاحبه با صدا و سیمای اردبیل گفته بود آمار رسمی اعلام‌شده درباره مبتلایان به کرونا «گوشه‌ای از آمار واقعی» است.

آقای فرزانه همچنین گفته بود بر اساس سیاست‌های وزارت بهداشت تنها کسانی که تست کرونایشان مثبت باشد در آمار رسمی لحاظ می‌شوند در حالی که از همه مبتلایان تست گرفته نمی‌شود و بیماری همه افراد با تست تشخیص داده نمی‌شود.

اخوان اکبری از اواخر سال ۹۵ به ریاست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل منصوب شده بود و اواخر اسفند ماه نیز خبر ابتلا به کرونا وی منتشر شده بود.

او هفته آخر اسفندماه با اعلام نتیجه مثبت تست کرونا، به این بیماری مبتلا و در قرنطینه خانگی به سر می برد.

از سوی دیگر گفته می شود طی دوره قرنطینه و بهبودی او، هرگونه گزارشی درباره آخرین وضعیت او نشده و تردیدها را نسبت به انتشار چنین خبری افزایش داده است.

مقارن با قرنطینه اخوان اکبری، حریرچی معاون کل وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در 28 اسفندماه گذشته، دکتر افشین فتحی را به عنوان قائم مقام تام الاختیار رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل منصوب کرده بود.

پایگاه خبری تابناک اردبیل احتمال می دهد اخوان اکبری اساساً به بیماری «کرونا» مبتلا نبوده و مسئولان وزارت بهداشت به دلیل آن که شرایط زمانی را برای عزل او مناسب تشخیص نداده بودند، طی هماهنگی با اخوان اکبری و پذیرش قرنطینه تحمیلی تصمیم بر این شده که وی به طور غیررسمی مسئولیت خود را به قائم مقام منصوب از سوی معاون کل وزارت بهداشت تفویض کند.

همچنین گفته می شود قدرت اخوان اکبری در دوره تصدی مسئولیت خود در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل به مدیری «مردمی» شهرت داشت و مدیران منصوب او بالاخص دکتر فرزانه رئیس بیمارستان امام خمینی اردبیل ارتباط نزدیکی با مراجعین و بیماران ایجاد کرد.

استاندار اردبیل نسبت به این اتفاقات و عزل و نصب ها در فرماندهی ستاد مقابله با کرونای استان اردبیل واکنشی نشان نداده و مقامات مسئول حاضر به شفافیت و پاسخگویی به ابهامات به افکار عمومی و شایعات پیرامونی نیست.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا