ایران

بریتانیا قوانین مهاجرتی مربوط به کارکنان بخش بهداشت را آسان کرد

دولت بریتانیا اعلام کرد که قوانین مهاجرت را به‌طور موقت برای استخدام نیروی کار خارجی فعال در بخش مراقبت‌های اجتماعی و درمانی آسان خواهد کرد.

به این ترتیب مهاجرانی که در بخش مراقبت‌های اجتماعی، دستیار درمان و مراقبت در منزل فعالند می‌توانند برای یک دوره دست‌کم ۱۲ ماهه ویزای بهداشت و مراقبت دریافت کنند.

دولت اعلام کرد که این تصمیم را برای برطرف کردن کمبود بالای نیروی کار در این بخش گرفته است. پیش از این مقامات بهداشت بریتانیا هشدار داده بودند که پس از برکسیت برای «استخدام و نگه داشتن» نیروی کار در این بخش‌ها با مشکلات «شدید و فزاینده‌ای» روبرو هستند.

بنا بر اعلام وزارت بهداشت بریتانیا، آسان سازی مقررات مهاجرت در این موضوع از ابتدای سال ۲۰۲۲ میلادی اجرا می‌شود و دست‌کم برای مدت ۱۲ ماه ادامه خواهد داشت.

از زمانی که بریتانیا اتحادیه اروپا را ترک کرده، کارکنان بخش مراقبت‌های اجتماعیِ ساکن کشورهای عضو اتحادیه، دیگر به طور خودکار واجد شرایط کار در بریتانیا نیستند و مجبورند برای ویزا درخواست دهند.

در ماه جاری میلادی نیز کمیته مشاوره مهاجرت که مشاوران رسمی دولت بریتانیا در موضوعات مرتبط با مهاجرت هستند، پیشنهاد داده بود فعالیت در بخش مراقبتهای اجتماعی و درمانی به فهرست مشاغل با کمبود نیروی کار اضافه شود که در صورت موافقت دولت با این پیشنهاد، حداقل حقوق سالانه ۲۰ هزار و ۴۸۰ پوند برای آنها در نظر گرفته خواهد شد.

دولت همچنین اعلام کرده آن دسته از کارکنان بخش مراقبت که با ویزای کارشان موافقت شده، می‌توانند به همراه خانواده خود به بریتانیا نقل مکان کنند.

قرار است پروسه رسیدگی به این درخواست‌ها نیز تسریع شود و هزینه‌های درخواست ویزا کاهش یابد.

دولت همچنین اعلام کرد که در صورت درخواست کارفرما، دوره این ویزا می‌تواند تا ۵ سال افزایش یابد و قابل تمدید است.

تصمیم دولت بریتانیا برای آسان سازی جذب نیروی کار خارجی در بخش مراقبت‌های بهداشتی و اجتماعی، در پی شیوع کرونا و سویه‌های آن از جمله اومیکرون گرفته شده که فشار قابل توجهی را به بخش درمان این کشور وارد کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا