ایرانجهانخاورمیانهسیاست

بنی گانتز در دیدار با لوید آستین: باید اطمینان حاصل کنیم که هرگونه توافق با ایران از اسرائیل محافظت می‌کند

وزیر دفاع اسرائیل روز یکشنبه ۲۲ فروردین خطاب به وزیر دفاع آمریکا گفت، باید اطمینان حاصل کنیم که هرگونه توافق با ایران از اسرائیل محافظت می‌کند.

وزیر دفاع اسرائیل خطاب به وزیر دفاع آمریکا گفت: “ما با هم همکاری خواهیم کرد تا اطمینان حاصل کنیم که هرگونه توافق با ایران از رقابت تسلیحات هسته‌ای جلوگیری و از اسرائیل محافظت می کند.”

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا امروز، یکشنبه ۲۲ فروردین وارد اسرائیل شد و با بنی گانتز همتای خود دیدار کرد.

این اولین سفر یک مقام ارشد در دولت جدید بایدن به اسرائیل است. در ادامه این سفر، آستین همچنین با نخست وزیر بنیامین نتانیاهو نیز دیدار خواهد کرد.

به گزارش شبکه «کان»، وزیر دفاع اسراییل در بیانیه‌ای گفت: “من در گفتگوهای خود به آستین تأكید كردم كه اسرائیل ایالات متحده را به عنوان یك شریك كامل در تمام جبهه های عملیاتی که اولین آن ایران است، می بیند. رژیم تهران امروز تهدیدی استراتژیك برای امنیت جهان، خاورمیانه و اسرائیل است. ما به همکاری با شرکای آمریکایی خود ادامه خواهیم داد. توافق با ایران منافع حیاتی جهان و ایالات متحده را باید تضمین کند و از رقابت تسلیحات هسته ای در منطقه جلوگیری و از اسرائیل محافظت کند.”

وزیر دفاع آمریكا گفت كه “امروز من از گفتگوهایمان در مورد چندین موضوع امنیتی كه برای هر دو كشور مهم است خوشحال شدم. روابط دوجانبه ما با اسرائیل امری مهم است. در طول دیدار، تعهد خود را نسبت به اسرائیل بار دیگر ابراز كردم.”

سفر وزیر دفاع آمریکا به اسراییل در حالی صورت می‌گیرد که بامداد امروز «مرکز مونتاژ سانتریفیوژهای پیشرفته نطنز» پس از یک روز از راه‌اندازی مورد حمله قرار گرفته و بر اساس گزارش تلویزیون کان این حمله از سوی اسراییل صورت گرفته است.

همچنین بخوانید: تنها یک روز پس از راه‌اندازی، «وقوع حادثه» در «تاسیسات اتمی نطنز»

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا