ایران

تنها یک روز پس از راه‌اندازی، «وقوع حادثه» در «تاسیسات اتمی نطنز»

سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران از وقوع حادثه‌ در بامداد امروز یکشنبه ۲۲ فروردین در بخشی از شبکه توزیع برق تاسیسات غنی سازی نطنز خبر داد.

تنها یک روز پس از راه‌اندازی مرکز مونتاژ سانتریفیوژهای پیشرفته نطنز، سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران از وقوع حادثه‌ در بامداد امروز یکشنبه ۲۲ فروردین در بخشی از شبکه توزیع برق تاسیسات غنی سازی نطنز خبر داد.

بهروز کمالوندی گفت: «خوشبختانه این حادثه صدمات انسانی و آلودگی به دنبال نداشته و علل آن در دست بررسی است و متعاقبا اطلاعات تکمیلی اعلام خواهد شد.»

بهروز کمالوندی این سخنان را پس از انفجار بامداد روز پنجشنبه ۱۲ تیر ماه ۱۳۹۹ در سایت اتمی نطنز نیز بیان داشته بود.

به دستور روحانی، ایران روز گذشته تزریق گاز و بررسی سانتریفیوژهای پیشرفته را آغاز کرد. تلویزیون دولتی ایران اعلام کرده است که این کشور ده ها سانتریفیوژ جدید غنی سازی اورانیوم مستقر کرده است. ایران روز گذشته “روز ملی فناوری هسته ای” را گرامی داشت.

پس از حادثه امروز که جزییات آن منتشر نمی‌شود، شبکه «کان» اسراییل در گزارشی نوشت: «می توان تخمین زد که این در نتیجه فعالیت سایبری اسرائیل است.»

کان می‌نویسد که «اسرائیل در گذشته [نیز] موفق شده است سانتریفیوژهای نطنز را با استفاده از کرم سایبری مورد حمله قرار دهد.»

در همین زمینه مالک شریعتی نیاسر،‌ نماینده تهران و سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس ایران، در واکنش به این حادثه در حساب توییتر خود نوشت: «این اتفاق در سالگرد روز ملی فناوری هسته‌ای و در خلال تلاش ایران برای وادار کردن غربی ها به لغو تحریم‌ها بسیار مشکوک به خرابکاری و نفوذ است.»

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا