جهان

سی ان ان: ارتش اوکراین در حال شکستن «خط مقدم روسیه» در جبهه جنوبی است

سی ان ان می‌گوید نیروهای اوکراینی در حال پیشرفت و درهم شکستن خطوط دفاع روسیه در امتداد خط مقدم جبهه جنوبی در منطقه زاپروژیا هستند.

بنا بر این گزارش، ارتش اوکراین، پیشروی خود را به سمت «شهر استراتژیک» توکماک گسترش داده و حملات به کریمه تحت اشغال روسیه را نیز تشدید کرده‌ و ستاد کل نیرو‌های مسلح اوکراین نیز از موفقیت‌هایی در نزدیکی «نووپروکپیوکا»، پیشروی در «اوچرتوواته» و همچنین تامین امنیت روستای روباتین خبر داد.

این گزارش می‌افزاید: هرچند دستاوردهای اوکراین به سختی و در مقیاس کوچک بدست آمده است، اما وبلاگ‌نویسان مطرح نظامی روسیه، «نگرانی‌های» خود را درباره وضعیت نیرو‌های روسیه، ابراز می‌کنند.

چندین وبلاگ‌نویس نظامی مشهور روسی در حال ترسیم «تصویری تیره و تاریک» از وضعیت «خط مقدم نیروهای روسیه» در بخش‌هایی از «جبهه جنوب» هستند.

همچنین وبلاگ‌نویسان روس به پیش‌روی‌های اوکراین در روبوتین و نووپروکپیوکا ـ به عنوان «جای‌پایی مهم» ـ در کنار تبادل آتش توپخانه‌ای سنگین اشاره می‌کنند.

بر پایه این گزارش، هدف ارتش اوکراین بازپس‌گیری سرزمین‌های تصرف شده توسط روسیه است، اما خسارات قابل توجهی هم از هر دو طرف درگیری گزارش می‌شود.

از سویی وزارت دفاع روسیه ادعا می‌کند که ۱۱۰ سرباز اوکراینی کشته شده و زره‌پوش‌های غربی منهدم شده‌اند، در حالی که منابع اوکراینی متقابلا، تلفات وارده به ارتش روسیه را برجسته می‌کنند.

از سویی دیگر، فرماندار دست‌نشانده روسیه در زاپروژیا به پیشرفت‌های اوکراین بدون پشتیبانی قوی توپخانه‌ای اشاره می‌کند که منجر به آسیب دیدن واحد‌های تهاجمی آن‌ها شد.

در شرایطی‌که درگیری نیروهای اوکراینی برای شکستن خطوط دفاعی روسیه در امتداد خط مقدم در جبهه‌جنوبی ادامه دارد، بودانوف، رئیس اطلاعات دفاعی اوکراین، جمعه در شبکه خبری تلویزیون اوکراین گفت: «اهمیت این عملیات این است که مردم نه تنها در خاک اوکراین، بلکه حتی در کریمه اشغال شده به یاد داشته باشند و باور کنند که پیروزی دور نیست و رهایی آنهانیز دور از دسترس نیست.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا