ایرانجهانسلامتی و زندگی

بیش از ۹۹ درصد مرگ‌های کرونایی در جهان مربوط به کسانی است که واکسینه نشده‌اند

یک مطالعه جدید در ایالات متحده نشان داد که چگونه واکسن های ویروس کرونا مرگ و میرها و آمار مبتلایان را به طور چشمگیری کاهش می دهد. 

به گزارش بخش فارسی گروه خبری ای‌ان‌تی، آسوشیتدپرس از ماه مه در حال مطالعه آمار ابتلایان به ویروس کرونا در آمریکا است. در ماه مه، در مجموع ۸۵۳ هزار نفر در ایالات متحده به خاطر ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان بستری شدند. و فقط حدود ۱۲۰۰ نفر از آنها هر دو دوز واکسن کرونا را دریافت کردند.

به عبارت دیگر، تنها ۰.۱ (یک دهم درصد) درصد از افرادی که در ماه مه در ایالات متحده به دلیل ابتلا به ویروس کرونا بستری شده اند، هر دو دوز واکسن را دریافت کرده اند.

طبق این مطالعه، حدود ۱۸ هزار آمریکایی در ماه مه بر اثر ویروس کرونا جان باختند و فقط ۱۵۰ نفر از آنها هر دو دوز واکسن را دریافت کردند. به عبارت دیگر، تنها ۰.۸ (هشت دهم درصد) درصد از کسانی که در ماه مه بر اثر ویروس جان باختند، واکسینه شدند.

بنابرین بیش از ۹۹ درصد مرگ و میرها متعلق به کسانی است که واکسینه نشده اند.

این نتیجه نشان دهنده اثر بخشی بالای واکسن ویروس کرونا است. ایالات متحده واکسن های مدرنا و فایزر-بیواِن‌تک را به شهروندان خود تزریق می کند. اثربخشی هر دو واکسن بین ۹۵-۹۸ درصد است.

در همین حال، در حالی که به دلیل واکسیناسیون گسترده، همه گیری در ایالات متحده، اروپا و کشورهای همسایه‌ای مثل ترکیه و آذربایجان فروکش کرده، ایران تا روز یکشنبه ۶ تیر تنها یک میلیون و ۲۸۸ هزار و ۷۷۷ نفر را در دو دوز واکسینه کرده است و تصاویر ویدیویی منتشر شده در شبکه‌های مجازی حاکی از ازدهام شدید و صف‌های طولانی سالمندان برای دریافت واکسن کرونا است.

همچنین، علی‌رغم این کندی در ایران، هر روز یکی از نهادهای نظامی (سپاه پاسداران)، دارویی و بهداشتی از واکسن خود رونمایی می‌کنند. روز یکشنبه حسین سلامی، فرمانده سپاه پاسداران گفت که ما می‌توانیم به آمریکا واکسن کرونا بفرستیم و به آنها در این زمینه کمک کنیم.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا