ایرانجهانخاورمیانهسیاست

حملات هوایی آمریکا علیه شبه نظامیان مورد حمایت ایران در سوریه و عراق 

آمریکا روز یکشنبه ۶ تیر از حملات هوایی علیه تاسیساتی که "گروه های شبه نظامی مورد حمایت ایران از آنها استفاده می کردند" در نزدیکی مرز بین عراق و سوریه خبر داد.

وزارت دفاع آمریکا روز یکشنبه ۶ تیر از حملات هوایی علیه تاسیساتی که “گروه های شبه نظامی مورد حمایت ایران از آنها استفاده می کردند” در نزدیکی مرز بین عراق و سوریه خبر داد.

جان کربی، سخنگوی مطبوعاتی پنتاگون گفت که شبه نظامیان مورد حمایت ایران از این امکانات برای حملات پهپادی علیه سربازان آمریکایی در عراق استفاده می کنند.

کربی گفت که ارتش ایالات متحده سه مرکز عملیاتی و ذخیره سازی سلاح را هدف قرار داده است – دو مورد در سوریه و دیگری در عراق.

وی حملات هوایی را “دفاعی” توصیف کرد و گفت که این حملات در پاسخ به حملات گروه های مورد حمایت ایران انجام شده است.

به گزارش بخش فارسی گروه خبری ای‌ان‌تی به نقل از آسوشیتدپرس، کربی گفت: “ایالات متحده اقدامات لازم، مناسب و آگاهانه ای را برای ارسال یک پیام بازدارنده روشن و بدون ابهام” طراحی کرده است.

حملات روز یکشنبه دومین اقدام نظامی دولت بایدن در منطقه است. در ماه فوریه، آمریکا حملات هوایی علیه تأسیساتی که توسط گروه های شبه نظامی مورد حمایت ایران در سوریه استفاده می‌شد، انجام داد.

پنتاگون گفت كه این حملات تلافی حمله موشكی این شبه نظامیان در ماه فوریه است كه منجر به كشته شدن یك پیمانكار غیرنظامی و زخمی شدن یك عضو سرویس آمریكایی و سایر نیروهای ائتلاف شد.

در آن زمان، وقتی خبرنگاری پرسید که قصد ارسال چه پیامی را دارد، بایدن خطاب به ایران گفت: “اقدامات شما نمی تواند بدون مجازات بماند.”

سخنگوی پنتاگون افزود: “به عنوان ماده ای از حقوق بین الملل، ایالات متحده طبق حق دفاع مشروع خود عمل كرد. این حملات هم برای رفع تهدید لازم بود و هم از حیث دامنه محدود.”

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان روز یکشنبه در بیانیه ای گفت که حملات هوایی ایالات متحده “به نظر می رسد یک پاسخ هدفمند و متناسب با تهدید جدی و خاص باشد” و افزود: “حمایت از قهرمانان نظامی که از آزادی های ما دفاع می کنند یک اولویت مقدس است.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا