جهان

“از آسمان آتش می‌بارید، دوستانمان مقابل چشمان‌مان خاکستر می‌شدند، چکار باید می کردیم؟”

نهادهای قضایی ارمنستان پرونده ای قضایی علیه بیش از ۱۰ هزار نفر از نظامیان این کشور به اتهام فرار از میدان نبرد آغاز و از آنها بازجویی کردند.

نهادهای قضایی ارمنستان با مشکل جدی سربازان فراری از جنگ ۴۴ روزه قره باغ روبرو هستند. به گزارش بخش فارسی گروه خبری ای‌ان‌تی به نقل از روزنامه «ژوگووورد»، نهادهای قضایی ارمنستان پرونده ای قضایی علیه بیش از ۱۰ هزار نفر از نظامیان این کشور به اتهام فرار از میدان نبرد آغاز و از آنها بازجویی کردند.

با این حال، دستگیری فراریان برای بازرسان دشوار است.

گفته می شود که این روزها بسیاری از فراریانی که در جنگ پست‌های خود را ترک یا فرار کرده اند، برای بازجویی فراخوانده می شوند.

آنها می گویند وقتی به جنگ رفتند آماده جنگ بودند. اما در زمانی که آتش از آسمان می بارید و دوستانشان در مقابل چشمانشان خاکستر می شدند،  چاره ای جز فرار نداشتند.

به نوشته این روزنامه اظهارات اکثر نیروهای ارمنی فراری بدین صورت است که “چاره ای جز فرار نداشتیم. چه باید می کردیم؟ آیا باید کشته می‌شدیم؟”

بازرسانی که به این اظهارات گوش داده اند نمی دانند در مورد آنها چه تصمیمی بگیرند. بنابراین، هنوز مشخص نیست که در مورد سرنوشت بیش از ۱۰ هزار نظامی که علیه آنها دادرسی کیفری آغاز شده است، چه تصمیمی گرفته خواهد شد.

دیروز چهارشنبه ۲۲ بهمن، نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان در پاسخ به سوال ادمون ماروکیان، نماینده مجلس، در پارلمان تایید کرد که بیش از ۱۰ هزار پرونده قضایی در رابطه با جنگ تشکیل شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا