اجتماعیایرانسیاست

اطلاعات سپاه البرز می‌گوید در یک اقدام «انقلابی» سرشاخه‌های یک گروهک معاند را دستگیر کردیم

سپاه امام حسن مجتبی استان البرز اعلام کرد، در یک اقدام «انقلابی» سرشاخه‌های تهدیدکنندگان امنیت مردم با عنوان قیام سپید (۱۴ آبان) بازداشت شدند.

سپاه امام حسن مجتبی استان البرز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد، در یک اقدام «انقلابی» سرشاخه‌های تهدیدکنندگان امنیت مردم با عنوان قیام سپید (۱۴ آبان) بازداشت شدند.

این اطلاعیه مدعی شده است: «این افراد با عنوان جنبش قیام سپید با توزیع شب نامه‌هایی در کوچه و خیابان‌ها و فراخوان‌های متعدد و فریب برخی ساده لوحان و اجیر نمودن اراذل و اوباش، برنامه ریزی گسترده‌ای برای برهم زدن امنیت و نظم عمومی جامعه و انجام عملیات خرابکارانه و به آشوب کشیدن استان و کشور را داشتند.»

نهادهای امنیتی ایران فعالین سیاسی و مدنی را با اتهاماتی چون «معاند»، «مخل امنیت و نظم عمومی جامعه» و «آشوب‌گر» بازداشت، شکنجه و به زندان‌های طویل‌المدت محکوم می‌کند.

جاوید رحمان، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور ایران چند روز پیش در گفت‌و‌گو با العربیه، با اشاره به سرکوب و کشتار معترضان در مملکت احواز و آبان ۹۸ گفت که نیروهای امنیتی با استفاده از مرگبارترین نیروها می‌خواهند از تجمع و آزادی بیان مشروع جلوگیری کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا