آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

دیوارنویسی گسترده در اردبیل؛ «نقض حقوق بشری در زندان را پایان دهید»

فعالین مدنی آذربایجانی در اردبیل، در حمایت از یوسف کاری با دیوار نویسی گسترده در سطح این شهر اعتراض خود را به مسئولین زندان اعلام کردند.

فعالین مدنی آذربایجانی در اردبیل امروز شنبه ۲۷ دی‌ماه ۹۹ در حمایت از یوسف کاری، زندانی سیاسی تورک محبوس در زندان مرکزی اردبیل که از صبح روز چهارشنبه ۲۵ دی ماه دست به اعتصاب غذای تر زده است، با دیوار نویسی گسترده در سطح این شهر اعتراض خود را به مسئولین زندان اعلام کردند.

از جمله شعارهایی که بر دیوارهای شهر اردبیل نقش بسته آمده است: «نقض حقوق بشری در زندان را پایان دهید»، «زندانی سیاسی در اعتصاب است»، «نافرمانی مدنی، سلول های حبس را مجزا میکند»، «گرسنگی برای تغییر یوسف کاری»، «بند قرنطینه زندان مرکزی اردبیل حقیقت را ساکت نخواهد کرد»، «بند قرنطینه=شکنجه»، «حامی زندانی سیاسی باشیم» و «YousefFREE»

یوسف کاری دیروز اعلام کرده است اگر تا پایان روز یکشنبه از قرنطینه به بند خود منتقل نشود اعتصاب غذای تر را تبدیل به اعتصاب غذای خشک خواهد کرد.

همچنین بخوانید: یوسف کاری: اگر تا روز یکشنبه به بند خود منتقل نشوم اعتصاب خشک خواهم کرد

آقای کاری همچنین گفته که اعتصاب غذا تنها راه باقی مانده برای اعتراض به قانون شکنی و توهین‌های مسئولین زندان می باشد.

این زندانی سیاسی تورک تأکید کرده که مسئول هر گونه عواقب احتمالی این اعتصاب اعتراضی مقامات امنیتی_قضایی و همچنین رئیس و دادیار ناظر زندان خواهند بود.

لازم به ذکر می‌باشد که یوسف کاری از صبح روز چهارشنبه ۲۵ دی‌ماه ۹۹ در اعتراض به توهین‌های «سپهری»، مأمورد دادیاز زندان اردبیل و انتقال شدنش به قرنطینه بند ۸ (بند تنبیهی زندانیان جرایم خطرناک سایر بندها) زندان اردبیل دست به اعتصاب غذا زده است.

همچنین بخوانید: یوسف کاری زندانی سیاسی آذربایجانی در اعتصاب غذا است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا