جهانخاورمیانه

حمله ترکیه به مواضع گروه تروریستی پ‌ک‌ک در شمال عراق؛گروه تروریستی پ‌ک‌ک مسئولیت حمله در آنکارا را پذیرفت

ترکیه می‌گوید هواپیماهای جنگی این کشور مواضع نیروهای گروه تروریستی کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) در شمال عراق را هدف قرار دادند. بر اساس گزارش رسانه‌ها، این گروه تروریستی مسئولیت حمله تروریستی دیروز در آنکارا را بر عهده گرفته است.

بنا بر اعلام وزارت دفاع ترکیه، ارتش این کشور ساعت ۹ (به وقت محلی) یکشنبه نهم مهرماه، ۲۰ هدف متعلق به گروه تروریستی پ‌ک‌ک در شمال عراق را بمباران کرد.

از میزان تلفات احتمالی این حملات هنوز خبری در دست نیست.

عملیات ارتش ترکیه تنها ۱۲ ساعت پس از آن صورت گرفت که دو بمب‌گذار انتحاری به محلی در نزدیکی وزارت کشور و پارلمان ترکیه در آنکارا، پایتخت این کشور، حمله کردند.

در این حمله، دو مهاجم مسلح با خودرو خود را به نزدیکی محوطه ورودی وزارت کشور ترکیه رساندند و سپس یکی از آنان با خروج از ماشین، جلیقه انتحاری خود را منفجر کرد.

بر اساس گزارش‌ها، بمب‌گذار انتحاری در اثر انفجار بمب کشته شد و مهاجم دوم نیز در جریان تیراندازی نیروهای پلیس ترکیه به هلاکت رسید.

دو مامور پلیس هم در درگیری با مهاجمان زخمی شدند.

فرانس ۲۴ به نقل از «ای‌ان‌اف نیوز»، آژانس خبری نزدیک به گروه تروریستی کارگران کردستان، گزارش داد این گروه مسئولیت حمله انتحاری در آنکارا را بر عهده گرفته است.

فایننشال تایمز نیز نوشت بنا بر اعلام مقام‌های ترکیه، حداقل یکی از مهاجمان عضو پ‌ک‌ک بوده است.

اقلیم خودمختار کردستان عراق، هم‌مرز با ترکیه، از اوایل ماه آگوست سال جاری میلادی، صحنه تشدید حملات پهپادی علیه پ‌ک‌ک بوده است.

روز سوم شهریورماه سال جاری، مقام‌های اقلیم کردستان گزارش دادند هفت عضو گروه تروریستی کارگران کردستان ترکیه در دو حمله پهپادی از سوی آنکارا کشته شدند.

رجب طیب اردوغان، رییس جمهوری ترکیه، دیروز نهم مهرماه ساعاتی پس از حمله انتحاری در آنکارا در پارلمان این کشور سخنرانی کرد.

اردوغان عاملان این حمله را «شرور» خواند و افزود تهدیدگران صلح و امنیت ترکیه به اهداف خود نرسیده‌اند و نخواهند رسید.

در ۲۲ آبان سال گذشته نیز یک حمله انتحاری در میدان تقسیم استانبول شش کشته و ۸۱ مجروح بر جای گذاشت.

گروه تروریستی کارگران کردستان ترکیه که پایگاه‌هایی در کردستان عراق دارد از نزدیک به ۴۰ سال پیش تاکنون در حال مبارزه مسلحانه تروریستی با ارتش ترکیه است.

ترکیه و برخی دیگر از متحدانش از جمله آمریکا این حزب را در ردیف «سازمان‌های تروریستی» قرار داده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا