fa

کره شمالی سالگرد سفر رهبر ایران به پیونگ‌یانگ را گرامی داشت!

کره شمالی در سی‌امین سالگرد دیدار میان دیکتاتور پیشین این کشور با آیت‌الله علی خامنه‌ای رهبر ایران، مراسمی را به مناسبت هفته دوستی ایران و کره شمالی برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی کره شمالی، نشستی برای بزرگداشت سی‌امین سالگرد دیدار «کیم ایل سونگ» دیکتاتور فقید کره شمالی و آیت‌الله علی خامنه‌ای رهبر ایران، در باشگاه دیپلماتیک «تائدونگانگ» به مناسبت هفته دوستی کره شمالی و ایران برگزار شد.

خاطر نشان می گردد که آیت الله علی خامنه ای در دوران ریاست‌جمهوری خویش به کره شمالی سفر کرده بود.

این خبرگزاری در ادامه می افزاید؛ سید «محسن عمادی» سفیر ایران در کره شمالی و کارکنان سفارتخانه ایران در این مراسم حضور پیدا کردند.

«پاک کیونگ ایل» معاون رئیس کمیته کره‌ای روابط فرهنگی با کشورهای خارجی به همراه برخی دیگر از مقامات و مسئولان کره شمالی در این نشست حضور داشتند.

بنا بر این گزارش، کیونگ ایل و عمادی سخنرانی‌هایی را در این مراسم ایراد کردند و تصریح کردند که دیدار و گفت‌وگو میان کیم ایل سونگ و رهبر فعلی ایران یک رویداد تاریخی بود زیرا اساس روابط گسترده دوجانبه در زمینه‌های گوناگون از جمله سیاست، اقتصاد و فرهنگ را بنیانگذاری کرد!

سخنرانان این نشست متعهد شدند تلاش‌های مثبتی در راستای توسعه و تقویت روابط دوستانه و همکاری در سطوح عالی به کار گیرند زیرا مردم هر دو کشور تمایل دارند تا بدون مداخله نیروهای خارجی، به پیشرفت‌های مستقل دست یابند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا