جهانسیاست

صدراعظم آلمان: همیشه با ترکیه منافع مشترکی داشته‌ایم

صدراعظم آلمان اظهار داشت که ترکیه و آلمان همیشه منافع مشترکی دارند و دولت فدرال بعدی در کشورش نیز دیدگاه یکسانی در این زمینه خواهد داشت.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان اظهار داشت که ترکیه و آلمان همیشه منافع مشترکی دارند و دولت فدرال بعدی در کشورش نیز دیدگاه یکسانی در این زمینه خواهد داشت.

مرکل با بیان اینکه در دیدار با رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه درباره روابط ترکیه و اتحادیه اروپا نیز گفتگو کردند، افزود؛ “موضوع مهاجرت غیرقانونی بسیار مهم است. من همچنین اظهار داشتم که حمایت اتحادیه اروپا از ترکیه در این مورد ادامه خواهد داشت. ترکیه فعالیت‌های بسیار مهمی در زمینه پناهندگان و مهاجران سوری انجام داده است. در عین حال، همکاری مان در مبارزه با قاچاقچیان انسان ادامه دارد.”

به گزارش ای‌ان‌تی به نقل از آناتولی، مرکل در پاسخ به سوالی درباره توافق نامه مهاجرت بین اتحادیه اروپا و ترکیه گفت: “توافقنامه پناهندگان توافق بین اتحادیه اروپا و ترکیه است. آلمان در واقع در اینجا به عنوان حمایت کننده کار می کرد. ما می خواهیم از قاچاق انسان جلوگیری کنیم. حمایت اتحادیه اروپا از ترکیه در این زمینه یک ضرورت، یک شرط است”.

مرکل با بیان اینکه بسیاری از موارد در ترکیه بهبود یافته و استانداردها با وجود مشکلات اقتصادی بهبود یافته است، گفت: “ترکیه برای ما شریک مهمی به عنوان متحد ناتو است. ما با چشم خود می‌ببینیم که استانبول چگونه پلی بین دو قاره ایجاد کرده است.”

مرکل همچنین با بیان اینکه در دوران تصدی خود انتقاداتی درباره حقوق بشر و آزادی های فردی برای ترکیه داشته است، گفت: “البته ما به دنبال راه حلی بودیم. ممکن است دیدگاه های متفاوتی داشته باشیم. ما از نظر ژئواستراتژی به هم وابسته و مرتبط هستیم. ما همچنین در مورد طالبان، پناهندگان و مسئله آفریقا به تفصیل گفتگو کردیم. ما همیشه منافع مشترکی داریم. دولت فدرال بعدی نیز اینگونه خواهد دید. دولت بعدی روابط دو کشور را با همه جنبه های مثبت و مشکل زا یکسان خواهد دید. صلح و اعتماد ما به هم مرتبط است.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا