آذربایجاناجتماعیایرانسلامتی و زندگیسیاست

عباس لسانی به زندان بازگردانده شد؛ پزشکان درخواست اسکن ام‌آر‌آی کردند

عباس لسانی، زندانی سیاسی تورک محبوس در زندان اردبیل که صبح امروز سه‌شنبه ۴ خرداد، به بیمارستان منتقل شده بود، به زندان بازگردانده شد.

این زندانی سیاسی آذربایجانی که به دلیل درد شدید در ناحیه زانو و ستون فقرات با ۱۲ مامور تحت الحفظ به بیمارستان فاطمی اردبیل منتقل شده بود، پس از معاینه توسط پزشکان و تجویز داروهای مسکن، با هدف تشخیص دقیق منبع اصلی درد برای او درخواست اسکن ام‌آر‌آی کرده‌اند.

عباس لسانی عصر امروز به زندان اردبیل بازگردانده شده و منتظر هماهنگی‌های لازم جهت حضور در یکی از مراکز ام‌آر‌آی این شهر می باشد.

آقای لسانی مدتهاست در زندان اردبیل با مشکل دیسک کمر روبرو بوده و مداخله‌های ارگانهای امنیتی در پرونده او باعث سهل انگاری مسئولین زندان در قبال سلامت جسمانی وی شده است.

لازم به ذکر است کمبود تجهیزات بهداری زندان اردبیل، دست کادر درمان این مرکز در مواجهه با تشخیص درست علل بیماری زندانیان را خالی گذاشته و رنج‌های مضاعف و طولانی مدت را به زندانیان آنجا تحمیل کرده است.

عباس لسانی پیش‌تر و در دوره پیک کرونا نیز علی رغم توصیه‌های کادر درمان بهداری زندان مبنی بر لزوم مرخصی استعلاجی برای وی با دخالت نهادهای امنیتی روزها و هفته‌ها از دسترسی به امکانات درمانی محروم مانده بود.

پس از وخامت حال این زندانی سیاسی، کاربران شبکه‌های اجتماعی و فعالین مدنی به این موضوع واکنش نشان دادند که در پی آن هئیتی از شبکه بهداشت و درمان این شهر با حضور در زندان او را معاینه کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا