آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

حجت (آراز) مختارزاده با قرار وثیقه موقتاً آزاد شد

حجت (آراز) مختارزاده، فعال مدنی آذربایجانی ساکن تبریز که روز دوشنبه ۱۰ شهریور پس از حضور در دادگاه انقلاب این شهرستان به دلایل نامعلوم بازداشت و به زندان مرکزی تبریز منتقل‌شده بود، با قرار وثیقه امروز آزاد شد.

بر اساس گزارشات رسیده به گروه خبری ای‌ان‌تی، حجت (آراز) مختارزاده، فعال مدنی آذربایجانی ساکن تبریز که روز دوشنبه ۱۰ شهریور پس از حضور در دادگاه انقلاب این شهرستان به دلایل نامعلومی بازداشت و به زندان مرکزی تبریز منتقل‌شده بود، با قرار وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی، موقتاً و تا پایان مراحل دادرسی امروز ۱۲ شهریور آزاد شد.

پیش‌تر، نزدیکان این فعال مدنی ترُک، اعلام کرده بودند، آقای مختار زاده در حالی با اتهام «اخلال در نظم عمومی»، «عضویت در گروه گاماج» و «نشر اکاذیب» به دادگاه تبریز احضار و پس ‌از آن مورد بازداشت‌ قرار گرفته است که تا پیش ‌از این هیچ حکمی مبنی بر محکومیت وی از طرف دادگاه صادر نشده است.

آقای مختار زاده از بازداشت‌شدگان پس از اعتراضات سراسری آبان ۹۸ است. وی ۲۶ آبان ماه ۹۸ در محل کار خود در تبریز از سوی نیروهای امنیتی بازداشت ‌شده بود. آقای مختار زاده پس از گذراندن ۱۴ روز در بازداشتگاه اداره اطلاعات تبریز به زندان این شهر منتقل و در ۲۵ آذرماه همان سال با قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی موقتاً آزادشده بود.

این فعال مدنی پیش‌تر نیز در جریان اعتراضات مردمی به خشک شدن دریاچه ارومیه و بی‌توجهی مقام‌های دولتی در سال ۹۰ بازداشت و پس از تحمل سه ماه حبس آزادشده بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا