جهان

منابع روسی انهدام سامانه اس-۳۰۰ در حوالی خانکندی را تأیید می کنند

مواضع سامانه های پدافند هوایی اس-۳۰۰ و جنگ الکترونیک ارتش ارمنستان در شمال خانكندی مورد هدف و آتش ارتش آذربایجان قرار گرفت.

در این باره اطلاعاتی را که وزارت دفاع آذربایجان پیش‌تر منتشر کرده بود منابع روسی نیز تأیید کردند.

پیش از این، وزارت دفاع آذربایجان تصاویر ویدئویی از حمله یک پهپاد انتحاری به سامانه اس-۳۰۰ را به اشتراک گذاشته بود. با این حال، بعداً معلوم شد که آذربایجان به یک مجموعه اس-۳۰۰ دیگر نیز حمله کرده است. این مجموعه در شمال خانكندی واقع شده و زیر آتش توپخانه و موشك های دوربرد ارتش آذربایجان قرار دارد.

در شمال خانكندی، مواضع سامانه های اس-۳۰۰ ارتش ارمنستان قرار دارد، جایی كه رادار این سامانه و همچنین چندین پرتابگر موشك سیار دیگر در آن قرار دارد. علاوه بر این، مواضع سامانه موشکی ضدهوایی «کروگ» ارتش ارمنستان نیز در آنجا قرار دارد و احتمال دارد این سامانه نیز زیر آتش باشد.

پایگاه «آویا پرو» روسیه می نویسد که روز گذشته ارتش آذربایجان مدرن ترین سیستم جنگ رادیویی الکترونیکی روسیه را در تسلیحات ارمنستان منهدم کرد. بنابراین، سیستم جنگ الکترونیکی رادیویی «رپلنت» که از مواضع ارتش ارمنستان محافظت می کند، توسط یک پهپاد انتحاری ارتش آذربایجان منهدم شد. «رپلنت» برای ایجاد اختلال در امواج پهپادهای کوچک طراحی شده است و بمب ‌افکن انتحاری پهپاد آذربایجانی از این کلاس است.

با این حال، به دلایل نامعلوم، این سیستم نه تنها موفق به شناسایی پهپاد انتحاری آذربایجانی نشد، بلکه خود پهپاد نیز آن را منهدم کرد. اعتقاد بر این است که پهپاد انتحاری توسط سیستم جنگ الکترونیک آذربایجان محافظت می شود، به همین دلیل «رپلنت» قادر به شناسایی آن و انجام مأموریت خود نبود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا