آذربایجان

ادامه سیاست قتل‌عام غیرنظامیان؛ ارمنستان ۹۷ خانه و تاسیسات غیرنظامی را در آغدام تخریب کرد

در ادامه سیاست قتل‌عام غیرنظامیان توسط ارمنستان، ۹۷ خانه‌ و تاسیسات غیرنظامی آذربایجان از سوی نیروهای مسلح ارمنستان هدف قرار گرفت و تخریب شد.

اللهورن علی‌اف، معاون اول استاندار منطقه آغدام  گفت: واحدهای نظامی ارمنستان خانه های مردم غیرنظامی را هدف قرار داده اند: “از ۲۷ سپتامبر (۶ مهر) تاکنون ۹۷ خانه و تاسیسات غیرنظامی در مناطق مسکونی این استان در نتیجه خمپاره‌باران واحدهای نظامی ارمنستان آسیب جدی دیده است.»

به گفته وی «۸۰ مورد آنها خانه و ۱۷ مورد دیگر تاسیسات غیرنظامی است. ارامنه همچنین مدرسه متوسطه ۸۰ نفره تازه‌كند در آغدام را مورد حمله توپخانه‌ای قرار دادند. از بین خانه های آسیب دیده، ۲۰ خانه به طور کامل تخریب و ۶۰ خانه به طور جزئی تخریب شده است. درها و پنجره های مدرسه تازه ساخته شده فرو ریخته و به مدرسه آسیب جدی وارد شده است.»

به گفته آقای علی‌اف، در نتیجه این حملات ۲۲ رأس گاو نیز کشته شدند.

معاون اول استاندار منطقه آغدام  گفت با وجود اینکه ارامنه روستاها را هدف قرار می دهند ولی مردم بسیار مشتاق هستند تا به نبرد قره‌باغ بروند. به گفته وی: “مردم برای جنگ آماده هستند، قصد ندارند خانه های خود را تکرار کنند. مردم آغدام به ارتش آذربایجان اعتماد دارند و آماده هستند تا از آنها پشتیبانی لازم را انجام دهند.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا