آذربایجان

حکم برائت سرکار خانم اولدوز قاسمی و نه تن دیگر از دستگیرشدگان اعتراضات دوم مرداد تبریز

امروز بیست ودوم آذرماه ۱۴۰۰، سرکار خانم اولدوز قاسمی فعال شناخته‌شده حرکت ملی آزربایجان پس از تماس و احضار از سوی شعبه دوم دادگاه‌های تجدید نظر استان آزربایجان شرقی، با همراهی وکیل پرونده جناب آقای اصغر محمدی، به شعبه یادشده مراجعه کردند.

اعتراضات دوم مرداد؛ تأیید حکم برائت سرکار خانم اولدوز قاسمی و نه تن دیگر از دستگیرشدگان، در دادگاه تجدید نظر

حکم برائت سرکار خانم اولدوز قاسمی و نه تن دیگر از دستگیرشدگان اعتراضات دوم مرداد تبریز، به نام‌های جبار راهدار با وکالت آقای عسگر ثبت چمن، هادی افسری، غلامحسین قره‌جه‌داغی، پویا خدائی، شایان تقوی، یاشار کاظمی، عارف مرادپور، ابوالفضل کرامتی و حسین یوسفی، که در حمایت از اعتراضات ملت عرب الأحواز برگزار شده‌بود، توسط شعبه دوم دادگاه‌های تجدید نظر استان آزربایجان شرقی، تأیید شد.

امروز  بیست و دوم آذرماه ۱۴۰۰، سرکار خانم اولدوز قاسمی فعال شناخته‌شده حرکت ملی آزربایجان پس از تماس و احضار از سوی شعبه دوم دادگاه‌های تجدید نظر استان آزربایجان شرقی، با همراهی وکیل پرونده جناب آقای اصغر محمدی، به شعبه یادشده مراجعه کردند.

پس از حضور در شعبه، رأی دادگاه تجدید نظر که بدون اطلاع و حضور متهمین برگزار شده‌بود، به ایشان ابلاغ گردید.

طبق رأی صادره، دادگاه تجدید نظر ضمن رد اعتراض، فعالین یاد شده را از اتهامات وارده مینی بر « انجام حرکات تا متعارف و هیاهو و جنجال منتهی به اخلال در نظم عمومی و بازداشتن مردم از کسب و کار و سلب آسایش و امنیت از طریق شرکت در تجمع غیرقانونی» به دلیل نبود اشکال اساسی در رأی صادرهٔ دادگاه بدوی و با استناد به بند الف مواد ۴۳۴ و ۴۵۵قانون آئین دادرسی کیفری، تجدید نظر خواسته را در قسمت اعتراض تأیید نمی‌نماید.

گفتنی است فعالین فوق‌الذکر در دادگاه بدوی و در شعبه ۱۱۲ دادگاه کیفری دو شهر تبریز، به دلیل فقدان ادله کافی تبرئه شده‌بودند که با اعتراض دادستانی شهر تبریز به عنوان مدعی‌العموم، پرونده به دادگاه تجدید نظر ارجاع گشته‌بود.

گفتنی است در جریان حمایت‌های ملت آزربایجان از اعتراضات ملت عرب الأحواز که به دلیل نبود آب شکل گرفته‌بود، تعداد زیادی از فعالین ملی دستگیر، احضار و تهدید شده‌بودند.

لازم به ذکر است که دادگاه از ارائه دادنامه به خود ایشان و وکیل مدافع امتناع کرده و رأی صادره به صورت دست‌نویس اخذ گردیده‌است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا