آذربایجانایران

پس از مشارکت فعال در سرکوب مخالفان؛ ترفیع درجه ایرج همتی به بازپرسی شعبه ۲۴ دادسرای تبریز

ایرج همتی دادیار سابق شعبه ۱۱ اجرای احکام تبریز که از پاییز ۱۴۰۲، بعنوان دادیار ساکن در بازپرسی شعبه ۲۴ دادسرای عمومی و انقلاب تبریز به فعالیت می‌پرداخت از حدود یک هفته پیش به بازپرسی شعبه ۲۴ دادسرای تبریز ترفیع درجه یافته است.

 سازمان حقوق بشر آذربایجان با انتشار این خبر در توییتر رسمی این سازمان، ترفیع درجه آقای همتی را به دلیل نقش اساسی وی در بازداشت خودسرانه و غیرقانونی و تحویل بازداشتی ها برای شکنجه به مقامات امنیتی دانسته است.

پیشتر قاسم بعدی وکیل آذربایجانی از ایرج همتی و دو تن از دیگر قضات به نامهای هادی غفوریان و داود حملبرمجرد با طرح اتهام های صدور دستور بازداشت افراد برخلاف قانون، صدور گزارش خلاف واقع و جعل شکایت کرده بود که شعبه ۱۱ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۲۸ ( جرائم کارکنان دولت) تهران اقدام به صدور قرار منع تعقیب کرده بود.

ایرج همتی در زمان تصدی دادیاری شعبه ۱۱ اجرای احکام تبریز مسئول اجرای تمامی احکام صادره امنیتی، از جمله مسئول اجرای محکومیت عباس لسانی فعال سرشناس سیاسی آذربایجان نیز بوده و مانع اصلی صدور دستور اعزام به مرخصی برای زندانیان آذربایجانی از جمله روزبه پیری علی‌رغم درگیری با بیماری بوده است در زمان شروع و تداوم اعتراضات اخیر در پایان شهریور سال گذشته نیز بخش بزرگی از بازداشتها با دستور آقای همتی صورت گرفته بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا