ایرانسلامتی و زندگی

آخرین آمار از جان باختگان و مبتلایان به کرونا در ایران

بر اساس گزارش خبرگزاری ایسنا، کیانوش جهانپور، جمعه 8 فروردین 1399، از شناسایی 2926 بیمار جدید مبتلا به کووید19 از ظهر دیروز تا امروز، در ایران خبر داد.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران اعلام کرد که تا امروز 32332 نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که 2378 نفر از آنها جان باختند و 2893 نفر از آنها در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند. همچنین 11133 نفر از بیماران مبتلا به این بیماری نیز بهبود یافته و ترخیص شده‌اند.

بر اساس گزارش خبرگزاری ایسنا، کیانوش جهانپور، جمعه 8 فروردین 1399، از شناسایی 2926 بیمار جدید مبتلا به کووید19 از ظهر دیروز تا امروز، در ایران خبر داد.

وی مجموع تعداد مبتلایان به کروناویروس را تا امروز، 32332 مورد عنوان کرد و افزود که تا کنون 11133 نفر از این بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده‌اند.

جهانپور در ادامه توضیح داد: «در طول 24 ساعت گذشته 144 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 جان خود را از دست دادند و تا امروز از وجود 2378 نفر در کشور محروم شده ایم و 2893 از مبتلایان نیز در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند».

بر اساس گزارش دنیای اقتصاد، اولین گزارش اپیدمیولوژی بیماری کروناویروس که از سوی وزارت بهداشت ایران منتشر شد نشان می‌دهد که مردان در معرض بیشتری برای ابتلا به کرونا قرار داشته‌اند. نسبت مرد به زن در موارد قطعی ابتلا، 4/1 گزارش شده است. در واقع در بین مبتلایان، تعداد مبتلایان مرد 40 درصد بیشتر از تعداد مبتلایان زن بوده است. میانگین سنی مبتلایان نیز 54 سال ثبت شده است. حداقل سن مبتلا زیر یک سال و حداکثر سن نیز 98 سال بوده است.

بررسی توزیع جنسی نشان می‌دهد که هم در بین مردان و هم در بین زنان، بیشترین تعداد افراد مبتلا در گروه سنی 50 تا 59 ساله قرار داشته است. اما در گروه سنی دوم با بیشترین فراوانی ابتلا، بین مردان و زنان تفاوت وجود دارد. مردان 40 تا 49 سال، دومین گروه سنی بودند که در بین مردان بیشترین ابتلا را ثبت کردند. اما در زنان، گروه سنی 60 تا 69 سال، چنین وضعیتی داشته‌اند. به ‌طور کلی در گروه سنی جوان، مردان اندکی بیشتر از زنان آسیب‌پذیری نشان داده‌اند.

گفتنی است، آمارهای رسمی منتشر شده از سوی دولت‌ها در مناطق مختلف جهان حاکی از این است که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان اکنون به بیش از نیم میلیون نفر رسیده است.

روزنامه نیویورک تایمز، امروز اعلام کرد، ایالات متحده آمریکا اکنون بیشترین تعداد مبتلایان به ویروس کرونا را در جهان دارد.

این کشور با 300 میلیون نفر جمعیت، 81321 مبتلا به کرونا را ثبت کرده است و در نتیجه از چین و ایتالیا پیشی گرفت.

روز گذشته، ایتالیا 80 هزار و 539 مبتلا را به ثبت رساند، در حالی که چین بر اساس آمارAFP، 81 هزار و 285 مبتلا را به ثبت رسانده است.

بیش از نیمی از افرادی که ابتلای آنها به ویروس کرونا تأیید شده است، ساکن کشورهای اروپایی هستند.

بر اساس آخرین آمارهایی که پایگاه اطلاعاتی worldometers به نقل از منابع رسمی منتشر کرده، شمار قربانیان ویروس کرونا در کشورهای مختلف جهان به بیش از 22 هزار نفر رسیده است که احتمالاً طی ساعات آینده با انتشار آمارهای جدید، این رقم از 23 هزار نفر عبور خواهد کرد.

تاکنون بیش از 120 هزار نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در اقصی نقاط جهان سلامت خود را بازیافته‌اند و اقدامات درمانی برای بهبود حدود 360 هزار نفر دیگر همچنان در جریان است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا