آذربایجانجهانسیاست

آذربایجان در دیوان لاهه ارمنستان را به «پاکسازی قومی» متهم کرد

آذربایجان در دیوان بین‌المللی دادگستری (لاهه) ارمنستان را متهم به "پاکسازی قومی" و تداوم مین‌گذاری در قره باغ علی‌رغم اعلام آتش بس کرد.

آذربایجان در دیوان بین‌المللی دادگستری (لاهه) ارمنستان را متهم به “پاکسازی قومی” و تداوم مین‌گذاری در قره باغ علی‌رغم اعلام آتش بس کرد.

جلسه رسیدگی به پرونده “نقض کنوانسیون بین‌المللی رفع انواع تبعیض نژادی” که آذربایجان علیه ارمنستان تشکیل داده بود، روز سه شنبه ۲۷ مهر پایان یافت.

النور ممدوف، معاون وزیر خارجه آذربایجان در جریان جلسات رسیدگی در دیوان بین‌المللی دادگستری سازمان ملل متحد، ارمنستان را متهم به “پاکسازی قومی علیه آذربایجانی‌ها و نقض مفاد کنوانسیون تبعیض نژادی” کرد.

هیئت وکلای آذربایجان به سرپرستی ممدوف اعلام کردند که ارمنستان علی‌رغم اعلام آتش‌بس به مین‌گذاری در قره باغ ادامه داده و از دادگاه خواستند تا در مورد تحویل نقشه‌هایی که نقاط مین‌گذاری شده را نشان می‌دهد، حکم لازم را صادر کند.

این وکلا در دفاعیات خود اعلام کردند که مین‌گذاری “ادامه پاکسازی قومی چند دهه‌ای ارمنستان و بخشی از تلاش برای پاکسازی این مناطق از آذربایجانی‌ها” است.

هیئت آذربایجانی ضمن اشاره به تهدید، توهین و راه‌اندازی کمپین‌های افترا و نفرت پراکنانه علیه آذربایجانی‌ها در رسانه‌های اجتماعی، از دادگاه خواست تا مانع نفرت‌پراکنی‌های ارمنستان علیه آذربایجانی‌ها شود.

آذربایجان همچنین از ارمنستان خواست تا شواهد مربوط به نژادپرستی و پاکسازی قومی علیه آذربایجانی‌ها را محافظت کرده و اقداماتی که در رابطه با دستورات لازم الاجرا انجام داده را به طور مرتب به دیوان ارائه دهد.

از سوی دیگر وکلای ارمنی ادعاهای آذربایجان را رد کرده و از دیوان خواستند که کلیه مطالبات صورت گرفته را رد کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا