آذربایجاناقتصادجهان

انتقال بذر گندم از ترکیه به قره‌باغ آذربایجان

قطار باری «تورکوواز» حامل بذر گندم که ۲۳ مهر از ترکیه به حرکت درآمده، با استفاده از خط ریلی باکو-تفلیس-قارص وارد قره‌باغ آذربایجان خواهد شد.

قطار باری «تورکوواز» حامل بذر گندم که ۲۳ مهر از تکیرداغ ترکیه به حرکت درآمده است، با استفاده از خط ریلی باکو-تفلیس-قارص وارد منطقه قره‌باغ آذربایجان خواهد شد.

قطار باری تورکوواز متشکل از ۲۸ واگن که ۲۳ مهر از تکیرداغ ترکیه به حرکت درآمده است، به منطقه قره‌باغ آذربایجان که به تازگی به مسیر ریلی باکو-تفلیس-قارص متصل شده، بذر گندم حمل می‌کند.

با این اقدام اهمیت خط ریلی مذکور که در مراسمی در ۳۰ اکتبر ۲۰۱۷ با حضور رجب طیب اردوغان به بهره‌برداری رسیده و با مشارکت و همکاری سه سازمان راه‌آهن ترکیه، آذربایجان و گرجستان مدیریت می‌شود، بیش از پیش افزایش خواهد یافت.

حسن پزوک، مدیرعامل سازمان راه آهن ترکیه در این زمینه گفت: «نخستین قطار کانتینری در ۱۵ اکتبر [۲۳ مهر] از شهر تکیرداغ ترکیه به سمت منطقه قره‌باغ آذربایجان حرکت کرد. این قطار که بذر گندم حمل می‌کند را با شادی و افتخار بدرقه کردیم.»

به گزارش آناتولی، وی افزود: «این بذرها برای آبادانی مجدد منطقه قره‌باغ از مسیری که قبلا مین‌روبی شده است، قبل از آغاز نخستین فصل کاشت گندم باید به آن‌جا برسد. به همین دلیل تمام پرسنل راه‌آهن در این زمینه بسیار حساس عمل می‌کنند. این قطار پس از عبور از گذرگاه مذکور در اسرع وقت به شرق منطقه زنگیلان خواهد رسید.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا