آذربایجانسلامتی و زندگی

آذربایجان در شرف شکست دادن ویروس کرونا است؛ زندگی به حالت عادی برمی‌گردد

در روزهای اخیرا تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا در آذربایجان روز به روز در حال کاهش است و روند واکسیناسیون به طور چشمگیری تسریع شده است.

به گزارش بخش فارسی گروه خبری ای‌ان‌تی، در روزهای اخیرا تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا در آذربایجان روز به روز در حال کاهش است و روند واکسیناسیون به طور چشمگیری تسریع شده است.

وضعیت اپیدمیولوژیک فعلی ویروس کرونا در آذربایجان تحت کنترل در آمده است و ستاد عملیاتی مبارزه با کرونا آذربایجان تصمیم گرفته است در صورت ادامه روند، سایر محدودیت ها نیز برداشته شود و در آینده نزدیک این کشور به زندگی عادی بر خواهد گشت.

تعداد کل دوزهای تزریق شده در آذربایجان تا روز شنبه ۲۲ خرداد، ۲ میلیون و ۷۴۲ هزار و ۸۶۷ است. کل افراد واکسینه شده در مرحله اول ش میلیون و ۷۸۳ هزار و ۵۰۶ نفر و در مرحله دوم ۹۵۹ هزار و ۳۶۱ نفر است.

قابل ذکر می‌باشد که جمعیت آذربایجان نزدیک به ۱۰ میلیون نفر است.

این در حالیست که ایران تا کنون هنوز نیم درصد جمعیت خود را واکسینه نکرده است اما حسن روحانی رییس جمهور ایران روز گذشته شنبه ۲۲ خرداد در جلسه ستاد مقابله با کرونا گفت: «اقدامات دولت در حوزه سلامت در تاریخ ایران یعنی از زمان هخامنشیان تا الان بی‌نظیر بوده است.»

روحانی همچنین مدعی شد: «دنیا از طرح تحول سلامت دچار تعجب شد و ده‌ها رهبر دنیا به من گفتند چطور شما توانستید چنین کاری کنید که کشورهای بزرگ نتوانستند این کار را بکنند.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا