جهانخاورمیانه

آمار تلفات نظامیان ارمنستان به 135 رسید

آمار تلفات نظامیان ارمنستان در درگیری ها در مرز آذربایجان (آزربایجان) به 135 تن رسید.

نیکول پاشینیان،  نخست وزیر ارمنستان در اظهاراتی جدید اعلام کرد: «135 سرباز ارمنستان طی درگیری‌ها در مرز این کشور با آذربایجان کشته شده‌اند

آمار تلفات نظامیان ارمنستان در نبرد اخیر زنگه زور بیش از 200 تن گزارش می شود. برخی رسانه های ارمنی حتی از آمار 400 نفری کشته شدگان نیروهای مسلح ارمنی خبر می دهند.

نخست وزیر ارمنستان روز چهارشنبه اعلام کرد که تعداد سربازان کشته شده ارمنی حداقل 105 نفر است. نیکول پاشینیان در پارلمان ارمنستان گفت: «بر اساس اطلاعات به روز شده، تا به امروز، کشته شدن 105 نفر از نیروهای مسلح ارمنستان تایید شده است

در همین زمینه اخیرا جمهوری آزربایجان آمادگی خود را برای تحویل اجساد حدود 100 سرباز ارمنستان که درگیری‌های اخیر در مرز دو کشور کشته شدند، اعلام کرد.

در این بیانیه با اشاره به اینکه آزربایجان پای‌بندی خود به حقوق بین‌المللی بشردوستانه را نشان داده است، تصریح شد: به ارمنستان فراخوان آتش‌بس داده و اعلام شد که آذربایجان آماده است اجساد حدود 100 سرباز ارمنی را به‌صورت یکجانبه به طرف مقابل تحویل دهد.

گفتنی است ارتش ارمنستان شب 12 سپتامبر علیه شهرهای مرزی آذربایجان؛ داش‌کسن، کلبجر، لاچین و زنگیلان عملیاتی گسترده نظامی آغاز کرد که با واکنش قاطع ارتش آزربایجان روبرو شد و ارمنستان را متحمل هزینه سنگینی کرد.

ارتش آزربایجان در نبرد دو روزه اخیر توانست 10 کیلومترمربع از اراضی زنگه زور و ارتفاعات مهم را از اشغال آزاد کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا