جهانخاورمیانه

آمریکا نزدیک به ۶۰۰ میلیون دلار کمک بشردوستانه جدید برای بحران سوریه اختصاص داد

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه ایالات متحده روز سه‌شنبه ۱۰ فروردین گفت، آمریکا بیش از ۵۹۶ میلیون دلار کمک انسانی جدید برای پاسخگویی به بحران سوریه فراهم خواهد کرد.

بلینکن در بیانیه ای گفت، این کمک برای کمک به ۱۳.۴ میلیون سوری در خاک سوریه و همچنین ۵.۶ میلیون پناهنده سوری در ترکیه، لبنان، اردن، عراق و مصر برنامه‌ریزی شده است.

وی گفت، لیندا توماس-گرینفیلد، سفیر ایالات متحده در سازمان ملل، در جریان یک کنفرانس بین المللی حمایت از سوریه، این کمک ها را اعلام کرده است.

خانم توماس-گرینفیلد از جامعه بین الملل خواست که دسترسی بشردوستانه بدون مانع را به همه سوریه، از جمله از طریق کمک های مرزی، فراهم کنند. شورای امنیت سازمان ملل متحد در ژانویه ۲۰۲۰ اجازه داد که یک عملیات کمک مرزی شش ساله از دو نقطه در ترکیه ادامه یابد، اما به دلیل مخالفت روسیه و چین، نقاط عبور از عراق و اردن مسدود ماند.

بلینکن گفت که صدور مجوز مجدد و گسترش ماموریت کمک‌های مرزی در ماه جولای از اولویت های ایالات متحده است.

بلینکن گفت: “مردم سوریه با جنایات بیشماری از جمله رژیم اسد و حملات هوایی روسیه، ناپدید شدن اجباری، وحشیگری داعش و حملات شیمیایی روبرو شده اند.”

وزیر خارجه آمریکا گفت: “علاوه بر این، فساد حکومتی و سوء مدیریت اقتصادی از سوی رژیم اسد بحران انسانی وخیم را که با چالش کووید-۱۹ بیشتر نیز شده، تشدید کرده است.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا