اجتماعی

آمریکا ۵ نفر را به توطئه برای نقض تحریم های نفتی ایران متهم کرد

وزارت دادگستری ایالات متحده در بیانیه‌ای بامداد چهارشنبه اعلام کرد: چهار شهروند آمریکایی ساکن تگزاس و یک شهروند ساکن نیویورک به اتهام توطئه فروش نفت ایران به پالایشگاهی در چین بازداشت شدند.

وزارت دادگستری ایالات متحده آمریكا روز سه‌شنبه اعلام كرد كه پنج نفر در تگزاس و نیویورك را به اتهام نقض قانون تجارت بین‌الملل به سبب برنامه‌ریزی برای خرید نفت تحریم شده ایران و فروش آن به پالایشگاهی در چین متهم كرده است.

 

در بیانیه وزارت دادگستری آمریکا تاکید شده است این افراد به اتهام توطئه‌چینی و نقض “اختیارات اقتصادی در شرایط اضطراری بین المللی آمریکا”  بازداشت شده‌اند.

وزارت دادگستری آمریکا افزوده است که این افراد از ژوئیه (تیر/ مرداد) ۲۰۱۹ تا فوریه ۲۰۲۰ (بهمن ۹۸) در فیلادلفیا و در دیگر مناطق آمریکا خرید نفت از جمهوری اسلامی ایران را تدارک می‌دیدند.

این وزارت خانه اعلام کرد که این اقدام افراد پنچگانه در واقع نقض تحریم‌های اقتصادی است که آمریکا برای جلوگیری از فروش نفت ایران در پالایشگاه‌های چینی وضع کرده است.

وزارت دادگستری آمریکا تصریح کرده است که در صورت اثبات جرم این متهمان، هریک حداکثر  به ۲۵ سال حبس و پرداخت حداکثر یک میلیون و ۲۵۰ هزار دلار آمریکا جریمه نقدی محکوم خواهند شد.

بنا بر بیانیه‌ای که دفتر دادستانی در فیلادلفیا منتشر کرده این افراد عبارت هستند از جنیو وانگ، رابرت تویتس، و نیکلاس جیمز فاکس، هر سه اهل دالاس؛ دنیل دی لین، از تکزاس؛ نیکلاس هووان از نیویورک.

خبرگزاری رویترز افزوده است که «دانیل ری لین»، رئیس شرکت خصوصی «استاک رویالیست ال‌ال‌سی»، یک شرکت ثبت‌شده در تگزاس است که فروشنده حق اکتشاف نفت و گاز به سرمایه‌گذاران و گروه‌ها و موسسات خصوصی‌ست.

اتهام‌ها در یک مورد توطئه و در موارد دیگر نقض «اختیارات اقتصادی در شرایط اضطراری بین‌المللی» ایالات متحده (مصوب اکتبر ۱۹۷۷) است و بر پایه پرونده‌ای‌ست که از ژوئیه ۲۰۱۹ تا فوریه ۲۰۲۰ را شامل می‌شود.

این افراد متهم هستند که برای خرید نفت ایران و فروش آن به یک پالایشگاه چینی که نامی از آن برده نشده، برنامه‌ریزی کرده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا