سیاست

انور قرقاش: ایران با فعالیت‌های تحریک‌آمیز خود به اهداف خود نخواهد رسید

انور قرقاش، وزیر مشاور در امور خارجه امارات متحده عربی، ضمن اعلام این مطلب که کشورش از تنش‌زدایی با ایران استقبال می‌کند، درباره موضوع توافق هسته‌ای ایران تصریح کرد: برجام تنها ایران را از دست‌یابی به سلاح اتمی منع می‌کند که این مساله «به تنهایی کافی نیست».

‌به گزارش العربیه، انور قرقاش، وزیر مشاور در امور خارجه امارات متحده عربی گفت که کشورش حامی درخواست‌ها برای حرکت در مسیر کاهش تنش و دسیتابی به را‌ه‌حل سیاسی با جمهوری اسلامی‌ ایران است.

 

وی در عین حال تاکید کرد: جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح اتمی بر پایه توافق به‌دست آمده در وین، به‌عنوان تنها توافق محدودکننده، کافی نیست.

انور قرقاش که در  نشست مشترک مقام‌های امارات و بریتانیا در لندن سخنرانی می‌کرد، افزود:  «توافق سال ۲۰۱۵ در وین (برجام) موفق نبود چرا که تنها تلاش کرد جلوی ایران را برای رسیدن به سلاح اتمی بگیرد. این موضوع هرگز کافی نیست. ایران باید در عین حال قبول کند از رفتارهای مخرب دیگرش دست بردارد».

پیش از این نیزدونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا به دنبال خروج از توافق هسته‌ای که در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما امضا شده بود، خواستار دستیابی به توافق جامع‌تر با ایران شد. توافقی که از جمله جلوی «رفتارهای مخرب» جمهوری اسلامی ایران در منطقه و همچنین توسعه برنامه موشکی تهران را بگیرد.

ایران نیز ضمن رد اتهام‌ها در مورد دخالت در اوضاع منطقه می‌گوید قصد ندارد از برنامه موشکی‌اش که آن را «دفاعی» توصیف می‌کند عقب‌نشینی کند و خروج از برجام توسط آمریکا را نیز نقض تعهدات بین‌المللی آن کشور نامیده است.

العربیه در ادامه می‌افزاید: انور قرقاش تصریح داشت که «ما چشم‌انتظار روزی هستیم که بتوانیم تعامل سازنده‌ای با ایران داشته باشیم؛ ایرانی که بیشتر به‌هنجار است و تعاملی که ما را به‌سوی ایجاد یک منطقه با‌ثبات و رسیدن به آرامش منطقه‌ای یاری کند».

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا