ایران

حداد عادل: سوءاستفاده «ضد انقلاب‌ها» از سقوط هواپیما برای ایرانیان سخت‌تر بود

رییس فرهنگستان ادب فارسی درباره ناآرامی های اخیر در شهرهای ایران در اعتراض به هدف قرار دادن هواپیمای مسافری اوکراینی از سوی سامانه پدافند هوایی سپاه پاسداران، گفت: چرا روزهای قبل از پذیرفتن خطا این اعتراض انجام نشد؟ این کار ترامپ را خوشحال کرد، در نتیجه رییس جمهوری آمریکا با زبان فارسی در توییتر خود «ملت ایران» را دوست خطاب می کند و آمریکا را دوست «ملت» می داند.

رییس فرهنگستان ادب فارسی با اشاره به انهدام هواپیمای مسافری اوکراینی در آسمان تهران گفت: «ضد انقلاب ها» در ابتدا اعلام کردند که موشکی به هواپیما برخورد کرده ، سپس همه متخصصان خارجی به بررسی موضوع پرداختند، یعنی تقریبا سه روز مراسم سوگواری خاصی برای این جانباختگان گرفته نشد اما پس از اعلام «خطای انسانی» عده ای تازه یاد اعتراض و شمع روشن کردن افتادند.

 

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ایران، اضافه کرد: «سقوط هواپیمای مسافربری برای مردم کشور سخت و ناگوار بود، اما پدیده ای که به این ناراحتی‌ها دامن زد، سوءاستفاده ضدانقلاب‌ها از این حادثه بود.»

 

حداد عادل امروز – یکشنبه – طی مراسمی که به عنوان یادبود جانباختگان هواپیمای مسافری اوکراینی برگزار شده بود، سخنرانی می کرد، افزود: «بنده سال ها به استقبال و بدرقه دانش آموزان المپیادی رفتم و همواره دلخوش بودم که این افراد در آینده دانشمندان کشور می شوند و به جامعه خدمت می کنند اما شنیدن خبر جان باختن تعداد بسیاری از آنها بسیار سخت است.»

او ادامه داد: «این اعتراض ها موجب خوشحالی ترامپ شد. چرا روزهای قبل از پذیرفتن خطا این اعتراض انجام نشد،  این کار ترامپ را خوشحال کرد ، در نتیجه رییس جمهوری آمریکا با زبان فارسی در توییتر خود ملت ایران را دوست خطاب می کند و آمریکا را دوست ملت می داند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا