خاورمیانه

ادامه تظاهرات در عراق/ کشته و زخمی شدن ۱٣ تن از معترضان در بغداد

عصر دیروز - یکشنبه - بغداد، شاهد درگیری های مجدد میان نیروهای امنیتی و تظاهرات کنندگان عراقی بود که منجر به کشته و زخمی شدن چند تن از تظاهرات کنندگان گردید.

عراق، عصر یکشنبه (23 فوریه)، شاهد درگیری های مجددی میان نیروهای امنیتی و تظاهرات کنندگان عراقی در وسط بغداد بود که منجر به کشته و زخمی شدن 13 تن از تظاهرات کنندگان شد.

 

به گزارش العربی جدید، نیروهای امنیتی عراق در این درگیری های از شلیک مستقیم، تفنگ های شکاری و گاز اشک آور برای متفرق کردن تظاهرات کنندگان در میان الخلانی استفاده کردند تا آنها را مجبور به بازگشت به سمت میدان التحریر کنند اما این درگیری ها منجر به کشته شدن یک معترض و زخمی شدن 12 نفر از تظاهرات کنندگان شد.

پس از این حوادث، تظاهرات کنندگان در میدان التحریر، تظاهراتی راه انداختند و سیاست سرکوب تظاهرات کنندگان مسالمت آمیز را محکوم کردند، در این میان بلندگوهای میدان نیز از مردم عراق خواست تا در تظاهرات گسترده میلیونی در روز سه شنبه شرکت کنند.

از طرفی دیگر شهر الناصریة نیز شاهد حضور تظاهرات کنندگان در مناطق تظاهرات بود از آنجا که تظاهرات کنندگان در میدان الحبوبی در این شهر ، حضور داشتند و ضمن محکومیت کشتن، ربودن و تهدید تظاهرات کنندکان، خواستار استعفای سرهنگ «ناصر الاسدی»، فرمانده پلیس ذی قار، و محاکمه همه کسانی که در کشتن، ربودن و تهدید تظاهرات کنندگان شریک بودند، شدند.

در همین راستا، «فائق الشیخ»، از نمایندگان پارلمان عراق با انتشار توئیتی در حساب خود از تظاهرات میلیونی سه شنبه اعلام حمایت کرد.

این حوادث در حالی اتفاق می افتد که قرار است پارلمان عراق، چهارشنبه جلسه رای اعتماد به کابینه وزرای دولت محمد توفیق علاوی را برگزار کند.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا