آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

اردبیل؛ جلسه دادگاه ۳ تن از فعالین مدنی آذرربایحان برگزار شد

نخستین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات ۳ تن از فعالین مدنی آذرربایحان در اردبیل که در اعتراضات اخیر بمنظور بسته شدن مرز نوردوز بازداشت شده بودند، برگزار شد.

نخستین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات «احمد محمدپور»، «علی معالی» و «رامین داننده» ۳ تن از فعالین مدنی آذرربایحان در اردبیل که در اعتراضات اخیر بمنظور بسته شدن مرز نوردوز بازداشت شده بودند، روز یکشنبه دوم آذر ماه ۹۹ در شعبه ی دوم دادگاه انقلاب و عمومی اردبیل به ریاست قاضی «عبداله قدیمی» برگزار شد.

پیش‌تر، این فعالین در شعبه دهم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهید بهشتی اردبیل به ریاست بازپرس «بابک نونهال» از بابت اتهام «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی» تفهیم اتهام و به زندان مرکزی اردبیل فرستاده شده بودند.

لازم به‌ذکر است که احمد محمدپور ، علی معالی و رامین داننده روز پنجشنبه ۹مهر ۹۹ در راهپیمایی حمایتی از عملیات آزادسازی قره‌باغ و اعتراض به کمکهای لجستیکی حکومت ایران به ارمنستان از طریق پایانه مرزی نوردوز با ضرب و شتم شدید در میدان شریعتی اردبیل توسط نیروهای امنیتی انتظامی بازداشت شده بودند.

نهایتاً، احمد محمد پور با تودیع قرار وثیقه ۴۵۰ میلیون تومانی، علی معالی و رامین داننده نیز هر کدام با تودیع قرار وثیقه  ۳۵۰ میلیون تومانی موقتاً و تا پایان مراحل دادرسی از زندان مرکزی اردبیل آزاد شده بودند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا