جهانمحیط زیست

اردوغان: دولت تمام امکانات خود را برای کنترل آتش‌سوزی در جنگل‌های جنوب کشور بکار گرفته است

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه اظهار داشت که دولت تمام امکانات خود را برای مهار آتش سوزی جنگل ها و اطفا کامل آن به کار گرفته است.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه اظهار داشت که دولت تمام امکانات خود را برای مهار آتش سوزی جنگل ها و اطفا کامل آن به کار گرفته است.

بکیر پاکدمیرلی، وزیر کشاورزی و جنگلداری ترکیه نیز با بیان اینکه آتش سوزی با ۳ هواپیما، ۳۸ هلی‌کوپتر، ۴۷۲ آبپاش و ۴ هزار پرسنل انجام می‌شود، اظهار داشت: “تحقیقات گسترده در مورد علت آتش سوزی با مقامات امنیتی و قضایی انجام می شود.”

پاکدمیرلی با ارائه اطلاعاتی درباره خسارت ناشی از آتش سوزی، گفت: “طبق یافته های اولیه ما در مورد خسارت، ۱۵۰ راس دام، یک هزار راس گوسفند، ۶۰۰ هکتار زمین کشاورزی و ۵۰۰ گلخانه موز خسارت دیده است.”

پاکدمیرلی در مورد آتش سوزی در منطقه میلاس در موغلا گفت: “یک هتل در گووَرچین‌لیک تخلیه شد.”

در همین زمینه دفتر استانداری مانیسا اعلام کرد که هیچ اطلاعاتی یا یافته ای که نشان دهد دو تروریست پ‌ک‌ک/ی‌پ‌گ که دستگیر شده‌اند با آتش‌سوزی در منطقه تورقوتلو در ارتباط هستند، در دست نیست.

در بیانیه استانداری مانیسا آمده است:  انتشار اخبار در برخی از رسانه‌ها مبنی بر اینکه “مظنونان آتش سوزی جنگل ها دستگیر شده اند”، نادرست است و “هیچ اطلاعاتی یا یافته ای وجود ندارد که نشان دهد افرادی که در نتیجه عملیات ضدترور دستگیر شده‌اند، با آتش سوزی جنگل‌ها در ارتباط هستند.”

منبع: خبرگزاری آناتولی (تورکی)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا