سیاست

اردوکشی حکومتی در تهران در حمایت از رژیم ایران

امروز جمعی از نیروهای وابسته به حکومت، در دفاع از رژیم ایران و محکوم کردن اعتراضات مردمی به افزیش قیمت بنزین، در میدان انقلاب تهران تجمع کردند.

جمعی از نیروهای وابسته به حکومت که رسانه های دولتی در ایران از آنها به عنوان «مردم تهران» نام برده است، به دعوت شورای تبلیغات اسلامی این کشور و برای محکوم کردن حوادث و اعتراضات مردمی به افزایش قیمت بنزین و در دفاع از رژیم، امروز در میدان انقلاب این شهر تجمع کردند.

 

تجمع کنندگان که از آن به عنوان «تجمعات خودجوش» نام برده شده، پلاکاردهای مختلفی در دست داشتند که روی آن شعار های مختلفی هچون:« مسئولان ذوق نکنند به عشق رهبر آمده‌ایم»، «ما همه با هم هستیم پشت ولایت هستیم» و «ملت ما بیدار است از فتنه گر بیزار است» در دست داشتند.

 

گفتنی است که پیش از ظهر امروز، عباس موسوی، سخنگوی وزارت خارجه ایران در نشت خبرنگاران مدعی شده بود که «در راهپیمایی امروز مردم واقعی شرکت می‌کنند».

همچنین در چند روز گذشته تجمعاتی از این دست در برخی دیگر شهرهای ایران برگزار شده است.

 

گفتنی است، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران 15 نوامبر جاری ( 24 آبان) با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که قیمت بنزین افزایش یافته و با سهمیه‌بندی ارائه خواهد شد.

بر اساس تصمیم روسای قوای سه‌گانه حکومت ایران، قیمت بنزین معمولی سهمیه‌ای هر لیتر 1500 تومان، قیمت بنزین معمولی غیرسهمیه‌ای هر لیتر 3000 تومان و قیمت بنزین سوپر هر لیتر 3500 تومان اعلام شده است.

ایرانیان معترض با خاموش کردن خودروهای خود مسیرهای ارتباطی را مسدود کردند. از روز شنبه 16 نوامبر و با قطع شدن اینترنت در ایران اعتراضات به خشونت کشیده شد.

سازمان عفو بین الملل اعلام کرده که حداقل 115 نفر در اعتراضات اخیر ایران کشته شده اند.

از روز شنبه 16 نوامبر اینترنت به طور سراسری در ایران قطع شد و دلیل آن را علی ربیعی، سخنگوی دولت انتشار فیلم‌های اعتراضات اعلام کرد.

اینترنت ثابت مشترکان خانگی و ادارات روز شنبه 23 نوامبر وصل شد. کماکان 62 میلیون مشترک اینترنتی تلفن همراه هنوز اینترنت ندارند.

روزنامه ایران در گزارش خسارت هر ساعت قطعی اینترنت را یک میلیارد و 600 میلیون تومان اعلام کرده بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا