اجتماعیاقتصادایرانسلامتی و زندگیسیاست

اسحاق جهانگیری: درباره گزارش دیوان محاسبات به رسانه‌های ماهواره‌ای پاس گل ندهیم

اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور درباره گزارش دیوان محاسبات از رسانه‌های داخلی در خصوص انتشار اخبار آنچه که «نادرست» خوانده انتقاد کرد.

اسحاق جهانگیری عصر امروز، شنبه، ۳۰ فروردین در دیدار وزیر و معاونین وزارت صمت که در این وزارتخانه برگزار شد گفت: «پمپاژ مسائل منفی به مردم ایران نسبت به سایر کشورها بیشتر است چرا که جمهوری اسلامی ایران مخالفین و دشمنانی دارد که در دنیا پخش هستند» و با رسانه هاییکه در اختیار دارند ملت ایران را ناامید می‌کنند.

وی همچنین گفته که رسانه های ماهواره ای از گزارش های وزارت بهداشت در خصوص آمار مبتلایان و جانباختگان کرونا، سیاه‌نمایی می‌کنند.

آقای جهانگیری افزود: «وزارت بهداشت ایران همانند سایر کشورها، هماهنگ با سازمان بهداشت جهانی گزارش هایی را در خصوص آمار مبتلایان کرونا ارائه می دهد اما این رسانه ها هر روز که می خواهند اخبار مرتبط با ایران را مطرح کنند می گویند که آمار رسمی اعلام شده فلان تعداد است اما دیگران معتقدند که این آمار صحیح نیست.»

قابل ذکر است که مرکز پژوهش‌های مجلس، ۲۶ فروردین در گزارشی بر اساس تخمین‌ها اعلام کرد که آمار واقعی تعداد جان‌باخته‌گان ویروس کرونا حدود دو برابر وتعداد مبتلایان بین ۸ تا ۱۰ برابر آمار اعلام شده توسط وزارت بهداشت است.

جهانگیری خطاب به رسانه های داخلی گفت: «به خصوص وقتی اطلاع دارند که مطلبی صحیح است،‌ سیاه نمایی نکنند البته اگر مطلبی صحیح باشد، رسانه ها وظیفه دارند که نظارت دقیق داشته باشند و درخصوص آن اطلاع رسانی کنند.»

اما آقای جهانگیری مشخص نکردند که صحت خبر را کدام مرجع باید تایید کند در حالی که خود دیوان محاسبات مرجعی برای صحت بودجه تعیین شده و خرج شده بر اساس توازن است.

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اینکه حساسیت ها نسبت به تخلفات بالا است، تصریح کرد: «قوه قضاییه در سال ۹۷ از  رهبری مجوزی خاص برای مقابله با فساد دریافت کرد که اگر تخلفی صورت گرفت بتواند با سرعت برخورد کند.»

جهانگیری در مورد مدیرانی که فساد مالی دارند گفت: «مدیری که بداند فساد درزیرمجموعه اش رخ داده اما فوراً برخورد نکند، در حالت خوش بینانه مدیری بی عرضه و در حالت بدبینانه مدیری آلوده است.»

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا