جهان

اصابت موشک به برج مسکونی در کی‌یف؛ زلنسکی: تسلیم نمی‌شویم

روسیه از منهدم کردن ۱۴ فرودگاه نظامی، ۱۹ پست فرماندهی، ۲۴ سامانه موشکی ضد هوایی اس۳۰۰ و ۴۸ ایستگاه راداری اوکراین خبر داده و اوکراین نیز سربازان کشته شده روسی را بیش از هزار نفر اعلام کرده است.

همزمان با ادامه درگیری‌ها در اوکراین و اصابت موشک به یک واحد مسکونی در کی‌یف، ریییس جمهور این کشور اعلام کرد که «سلاح را زمین نخواهیم گذاشت و ما از سرزمینمان دفاع خواهیم کرد.»

در همین حال روسیه و اوکراین، گزارش‌هایی را از اهداف هدف قرار گرفته طرف مقابل و تعداد کشته شدگان منتشر کرده‌اند.

روسیه از منهدم کردن ۱۴ فرودگاه نظامی، ۱۹ پست فرماندهی، ۲۴ سامانه موشکی ضد هوایی اس۳۰۰ و ۴۸ ایستگاه راداری اوکراین خبر داده و اوکراین نیز سربازان کشته شده روسی را بیش از هزار نفر اعلام کرده است.

 

رویترز از شنیده شدن صدای تیراندازی در نزدیکی ساختمان‌های دولتی در مرکز کی‌یف خبر داد اما ویتالی کلیتشکو، شهردار این شهر، اعلام کرد که نیروهای روسی در این شهر حضور عمده ندارند و تنها گروه‌های خرابکار فعال هستند.

 

به گفته کلیتشکو، ده‌ها نفر در درگیری‌های شب گذشته در کی‌یف زخمی شدند و تا ساعت شش صبح به وقت محلی ۳۵ زخمی شامل دو کودک شناسایی شده‌اند.

پلیس اوکراین به اهالی کی‌یف اعلام کرده که جنگ به خیابان‌های شهر رسیده است و از شهروندان خواسته در قسمت‌های امن خانه پناه بگیرند.

فیلم هایی از اصابت موشک‌های روسیه به برج های مسکونی در کی‌یف منتشر شده است.

در همین حال دیمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین، با انتشار یکی از این عکس‌ها در توییتی نوشت: «من از جهان می‌خواهم، روسیه را کاملا منزوی کنید، سفرایش را اخراج کنید، نفتش را تحریم کنید، اقتصادش را نابود کنید.جنایت‌کاران جنگی روسیه را متوقف کنید.»

 

ارتش روسیه شلیک موشک به مناطق مسکونی را رد و اعلام کرده که نیروهای این کشور با موشک های دقیق به زیرساخت های نظامی حمله کردند.

همزمان با ادامه درگیری‌ها ولودیمیر زلنسکی، رییس‌جمهور اوکراین، اعلام کرد که وضعیت‌ کنونی لحظه‌ای حیاتی برای تصمیم‌گیری درباره عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا است.

 

 

آمریکا و اروپا تحریم هایی را علیه روسیه اعمال کرده اند و شنبه نیز صدر اعظم آلمان، نخست وزیر لهستان و رییس جمهور لیتوانی در برلین برای بحث درباره اعمال تحریم‌های بیشتر علیه روسیه دیدار می‌کنند.

 

آسوشیتدپرس به نقل از یک مقام ارشد اطلاعاتی آمریکا اعلام کرد که  ایالات‌متحده به  رییس‌جمهوری اوکراین پیشنهاد کرد از کی‌یف خارج شود، اما او این تقاضا را رد کرده است.

سخنگوی کرملین از آمادگی برای مذاکره هیات‌های دو کشور در مینسک، پایتخت بلاروس، خبر داده اما ولودیمیر زلنسکی، رییس‌جمهور اوکراین، پیشنهاد مذاکره در بلاروس، کشور متحد روسیه، را رد کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا