اجتماعیجهانسیاست

اعتراضات در کاتالونیا در پی بازداشت یک خواننده رپ

هزاران معترض سه‌شنبه شب در بارسلونا خواستار آزادی خواننده رپی شدند که به اتهامات تجلیل از تروریسم و توهین به سلطنت توسط پلیس اسپانیا دستگیر شده بود.

روز چهارشنبه پلیس کاتالونیا پس از ناآرامی های روز سه شنبه در مورد دستگیری یک خواننده رپ به اتهام تجلیل از تروریسم و ​​توهین به سلطنت در آهنگ های خود، به تمهیدات امنیتی خود در این منطقه افزود.

پابلو هزل، معروف به دیدگاه های چپ رادیکال، جمعه گذشته مهلت تسلیم مقامات برای تحقق ۹ ماه حبس صادر شده در سال ۲۰۱۸ را از دست داد؛ حکمی که باعث ایجاد جنجال در اسپانیا شد و دولت را وادار به این کرد که بگوید محدودیت‌های قوانین آزادی بیان را کاهش می‌دهد.

پلیس روز سه شنبه ۲۸ بهمن پابلو هزل را در ساختمان دانشگاه لیدا كه او در آن پناه گرفته بود دستگیر كرد. پس از دستگیری هزل، تجمعات اعتراضی در بارسلونا و سایر شهرهای كاتالونیا برگزار شد.

برخی از معترضان کانتینرهای زباله را به آتش کشیدند و با پلیس که در موارد مختلف از باتوم و گلوله های پلاستیکی استفاده می کرد، درگیر شدند.

مقامات گفتند که پلیس ۱۸ نفر را دستگیر کرد. تا کنون ۵۵ نفر از جمله ۲۵ افسر پلیس زخمی شده‌اند.

برگزارکنندگان اعتراضات با انتشار فراخوانی از شبکه های اجتماعی خواستار تجمع های بعدی در سراسر اسپانیا، از جمله در مادرید برای آزادی پابلو هزل شدند.

همچنین بخوانید: انتخابات محلی در کاتالونیا؛ احزاب استقلال‌طلب اکثریت آراء را بدست آوردند

یک منبع در بخش داخلی کاتالونیا گفت که پلیس “مناطق حساس را” تقویت کرده است تا از آشوب های بیشتر جلوگیری کند ، اما از ارائه جزئیات بیشتر خودداری کرد.

رویترز می‌گوید، میکل سامپر، رئیس امنیت منطقه کاتالونیا، طی یک نشست مطبوعاتی از معترضین خواست تا اعتراضاتشان مسالمت آمیز باشد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا