خاورمیانه

افتتاح بزرگترین پایگاه نظامی خاورمیانه در مصر+ تصاویر

رئیس جمهوری مصر بزرگترین پایگاه نظامی دریایی و هوایی کشورش در خاورمیانه را امروز (چهارشنبه) با حضور «محمد بن زاید» ولی‌عهد امارات طی مراسمی افتتاح کرد.

«عبدالفتاح السیسی»، رئیس جمهوری مصر صبح امروز چهارشنبه پایگاه نظامی «برنیس» را به عنوان بزرگترین پایگاه نظامی خاورمیانه در منطقه دریای سرخ افتتاح کرد.

 

 

در مراسم افتتاح این پایگاه «محمد بن زاید»، ولی عهد امارات متحده عربی نیز حضور داشت.

 

پایگاه نظامی برنیس یکی از پایگاه های جدید مصر و بزرگترین پایگاه آن در خاورمیانه است که در کنار پایگاه نظامی «محمد نجیب» به عنوان نقطه اتکا و تحرک نیروهای نظامی مصر برای مقابله با هر چالشی است.

 

به نوشته وب سایت خبری الیوم السابع، این پایگاه نظامی با نام «برنیس» که مشرف به دریای سرخ واقع شده یکی از بزرگ‌ترین پایگاه‌های نظامی در «خاورمیانه» محسوب می‌شود و در عرض یک سال ساخته شده است

 

به نوشته این وب سایت خبری، مهم‌ترین وظیفه این مرکز نظامی، پشتیبانی و تأمین امنیت سواحل جنوبی مصر و همچنین مقابله با تهدیدات امنیتی در دریای سرخ و تأمین امنیت کشتیرانی خواهد بود.

 

پایگاه نظامی «برنیس» همچنین دارای بیمارستان نظامی و اسکله است و بیش از ۶۰ هزار هکتار مساحت دارد.

 

تامین امنیت دریانوردی جهانی در دریای سرخ و کانال سوئز و مناطق اقتصادی مرتبط با آنها نیز از اهداف دیگر تاسیس این پایگاه نظامی است و جزء برنامه های چشم انداز ٢۰٢۰ مصر محسوب می شود.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا